Tovább a tesztmotorra.

Hullottak a magyar Hondák a Phillip Island-en

Írta: Benkő Zsolt 2013-02-23 10:08:50
Talma nem indul a versenyen. Diagnózis: állkapocs-csonttörés, agyrázkódás és rengeteg zúzódás. Tóthék sem tudták beváltani a második edzésnaphoz fűzött reményeiket.
Hirdetés
Talmácsi Gábor a pénteki szabadedzésen elszenvedett balesete után kihagyni kényszerül az idei szezonnyitó ausztráliai versenyt. A motoros állapota a körülményekhez képest kielégítő, de azóta is kórházban ápolják. Az elvégzett újabb vizsgálatok kiderítették, hogy a fejét ért erős ütés hatására folyadék keletkezett a koponyájában, melynek felszívódási ideje legalább 5-6 nap, valamint eltört az alsó állkapcsa. A bal bokáján is komoly zúzódásokat szenvedett, emiatt egyelőre nem tud lábra állni, és az esés következtében a válláról is csúnyán lehorzsolódott a bőr, így az orvosok minimum 5-6 napos kényszerpihenőt rendeltek el számára. Mindez pedig azt jelenti, hogy Talmácsi Gábor nem áll rajthoz vasárnap.


Hiába a kívánt napos, száraz idő, a Racing Team Toth sem tudta beváltani a második edzésnaphoz fűzött reményeit. A reggeli szabadedzésen Tóth Imi 12 körös verseny-szimulációt végzett, hogy a holnap használni kívánt abroncsot tesztelje. A keverék jól vizsgázott, ám a köridőkből sejteni lehetett, hogy valami nincs teljesen rendben, hiszen a teszten mért 1’34-es időt nem tudta hozni a motoros. Sajnos ez az időmérőn sem sikerült, ezért a 10. sorból várja holnap a rajtot. A versenyző elmondta, egyáltalán nem elégedett, főleg hogy a mezőny olyan szoros, hogy már kis gyorsulással sokat javíthatott volna a pozícióján.


Alex Schacht jól kezdett reggel, de váltója hat kör után tönkrement, így az utolsó nyolc percre tudott csak visszamenni, azonban ez alatt sikerült hoznia a teszten mért legjobb idejét, ami egy másodperccel volt gyorsabb a tegnapi legjobbjánál. Az időmérő sem volt zökkenőmentes, ismét gond akadt a váltóval, ami valószínűleg a tegnapi bukás következménye volt. Az edzés 40. percében pedig kicsúszott és már nem is tudott visszamenni a pályára. Alex a 11. sorból rajtolhat élete első Supersport világbajnoki futamán.



Az eredmények tehát:

2. szabadedzés:
24. Tóth Imre 1’35.392
27. Alex Schacht 1’35.795

2. időmérő edzés:
28. Tóth Imre 1’35.713
30. Alex Schacht 1’35.964

RAJTSORREND:
28. Tóth Imre 10. sor
32. Alex Schacht 11. sor

 Pénteki előzmények


Nem indul szerencsésen a Supersport VB hazánk fiainak, több a bukás, mint égen a csillag. A versenytávot 21 körről 15-re csökkentették a pálya állapota miatt...


Sajtóközlemények egy csokorban a pályáról:

Team Tóth:

Váratlan helyzetekkel tarkított, hajmeresztő napot tudhat maga mögött a Supersport Világbajnokság mezőnye. Rengeteg volt a bukás (és sajnos a sérülés is) a Phillip Island-i futam első edzésnapján. Reggel szinte kaotikussá vált a helyzet, ötször kellett leinteni az edzést piros zászlóval, mert hatalmas bukások voltak. Pedig ekkor még az időjárás is teljesen kedvező volt. Nem úgy az időmérőn, ahol néhol esőcseppek nehezítették a gyorsan kopó abroncsokkal küzdő versenyzők dolgát.
A Racing Team Toth csapata sem úszta meg: Alex Schacht két perccel a szabadedzés leintése előtt hatalmasat esett. A dán versenyző (többekhez hasonló módon) a hátsó tapadás megszűnése miatt veszítette el uralmát a versenygép fölött. A hajmeresztő attrakcióban a 19 éves pilóta szerencsére komolyabban nem sérült meg, ám Hondája szinte a felismerhetetlenségig roncsolódott. Alex számos zúzódást szerzett a bukás során és a biztonság kedvéért nyakmerevítőt is kapott a pályakórházban, de a vizsgálatokat követően megkapta az engedélyt a további versenyzésre. Engedélye tehát már volt, motorja azonban még nem. A csapat megfeszített, közös munkájának köszönhetően azonban az időmérő kezdetére újraépült a porrá zúzott Honda.

Alex Schact nyilatkozata:

„Huh, hát nem volt egyszerű életem első Supersport világbajnoki napja! A szabadedzésen jól haladtunk. A végén még meg akartam nyomni az utolsó perceket, de a 11-es kanyarban egyszerűen elment a hátulja. Hatalmasat repültem, de szerencsésen értem földet, bár jelenleg minden porcikám sajog! A motorom viszont nem úszta meg ilyen könnyen. Többször csapódott az aszfaltnak, így teljesen összetört. A vadonatúj Motec kijelzőmmel együtt, ami miatt különösen mérges vagyok! A Hondám újjáépítésében Imi szerelői is besegítettek, nélkülük nem lettünk volna kész! Az időmérőn már picivel óvatosabban mentem, főleg, hogy néha még az eső is rákezdett. Pech azonban most is akadt: sikerült összeszednem egy 500 eurós büntetést azzal, hogy a boxutcában pár métert visszafelé gurultam a motorommal. Minden mai nehézség ellenére azonban úgy érzem, hogy készen állunk a holnapi edzésekre!”




Tóth Imi szerencsére megúszta bukás nélkül a mai napot, ám többször került ő is a veszélyes helyzetbe.

„Érezhetően nem működtek az abroncsok a mai napon, a tapadás szinte a nullával volt egyenlő. Az első edzésen rengetegen estek el, többen előttem is, és ötször intettek ki minket piros zászlóval a boxokba. Szóval kész káosz volt az egész! 24. lettem, de az időmön is látszik, hogy szinte egy tiszta köröm sem volt, a teszten mért 1.34’9-el simán az első tízben lett volna a helyünk! Az időmérőn némileg gyorsultam, de ugyan az volt a baj, mint reggel, szinte nem volt tapadás. Majdnem én is ’dobtam’ egy óriásit a célra ráfordítóban 4. teligázon! Több jó körömben is megcsúsztam, így nem tudtunk egyet sem rendesen összerakni. Nagyon mérges vagyok emiatt, mert ennél sokkal gyorsabbak vagyunk. Remélem, hogy holnap száraz edzések lesznek és a Pirelli is kitalál valamit, mert nem itt van a helyünk! Volt, hogy ugyan az a keverék 6-7 kört bírt, a következő csere után pedig már csak kettőt. Az utolsó öt percben így már vissza sem tudtam menni, mert nem volt több ilyen abroncsunk. Ennek köszönhetően egész a 24. helyig csúsztam vissza. A PTR blokk egyébként nagyon jó, úgy gondolom, hogy még bőven van benne erő!
Remélem nem lesz vele gond sem holnap, sem a futamon, mert a teszten és ma is akadt technikai problémája néhány PTR-es versenyzőnek. Gyors felépülést kívánok mind Talmának, mind Balázsnak, én pedig igyekszem - egyetlen talpon maradt magyarként – minél jobban helyt állni!”



Talmácsi Gábor szemszögéből nem indult jól az idei első versenyhétvége Ausztráliában, jóllehet a hét eleji teszteken végig az élmezőnyben motorozott. Sajnálatos módon azonban a pénteki első szabadedzés második körében egy olajfolton megcsúszott a magyar versenyző Hondája, aki emiatt nem tudta elkerülni a bukást. Talmácsit - aki rövid időre eszméletét is vesztette - azonnal a pályán található kórházba szállították. Minden eddig elvégzett vizsgálat eredménye negatív. Csigolyái, gerince rendben és törést sem találtak nála az orvosok, de mivel nagyon komoly ütés érte Gábor fejét és agyrázkódást szenvedett, mindenképpen bent tartják őt éjszakára további megfigyelésre. A folytatásról a holnap reggel elvégzett újabb vizsgálatok alapján döntenek a szakemberek.


Érthető okokból Talma nem nyilatkozott...


Németh Balázs is bukott és kulcscsontját törte. Vasárnap este műtik, tehát ez a versenyhétvége számára sajnos már biztosan véget ért.Pedig a teszteket követő két szünnapon mérnökeivel sikerült megtalálnia a helyes futómű-beállításokat, mert pénteken növelni tudta a tempót. Az első szabadedzés magyar idő szerint a pénteki nappal együtt kezdődött (00:00), és a 45 perces, még tét nélküli gyakorlást Balázs a 21. helyen zárta, 1:35.916-os idővel, egy ezredmásodperccel elmaradva az olasz nagymenő, Raffaele de Rosa idejétől. További biztató jelnek tekinthettük, hogy az egyes szektorokban külön-külön ennél is gyorsabb volt Balázs, és ideális köridejével már ekkor a 14. lett volna. Aztán a már tétre menő első időmérő edzésen meg is futotta azt a bizonyos ideális kört, sőt, még tovább gyorsult, és 1:34.677-es idejével az 5. helyre jött fel az eredménylistán.

 

Utána viszont a jelek szerint sajnos már az őrangyalát is lehagyta, és egy óvatlan pillanatban bukott. Ráadásul olyan szerencsétlenül esett, hogy mint később kiderült, kulcscsontját törte, és számára ezzel véget is ért a szezonnyitó hétvége. Bukása előtti időeredménye így is a 13. helyre volt elég az első időmérő edzés végén (egy ezredmásodperccel maradt el a korábbi világbajnok Fabien Foret idejétől), ami tovább növelheti fájdalmát: bizony minden esélye meglett volna akár egy komolyabb bravúr elérésére is ezen a hétvégén. Kár érte!

A mai nap egyébként is a bukásokról szólt a Supersport világbajnokság mezőnye számára (ha nem volt 10 bukás a nap során, akkor egy sem!), amiért nagyrészt alighanem a pálya új aszfaltburkolata okolható, melynek minőségére már a hét eleji tesztek alkalmával is több versenyző panaszkodott.

Ezért a versenybizottság és a Pirelli a mai eseményeket alapul véve nem találta biztonságosnak a kiírt 21 kör megtételét a futamon, így 15 körösre redukálta azt.



Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés

Hozzászólások

  • Neumann László
    2013-02-23 13:06:10
    Mielőbbi gyógyulást Talmának és a többi balesetes versenyzőnek! Üdv.Lacibá



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • Ti írtátok: Motorgumi tesztnap Kecskeméten

    A versenyző megmondja Neked a tutit - Chrobák János véleménye: Bridgestone, Continental, Michelin vagy Dunlop? Az R17.hu csapata által szervezett gumitesztelés tapasztalatai (videókkal)

  • A nap videója: Így mulatnak az urak

    Két stuntman, két Hypermotard, és végtelen lehetőségek - ez a Game of Hype. Játék határok nélkül, Ducati-módra

  • Számítanak Rád - Számíthatsz rájuk

    A Motoros Family kezdeményezésére nemrégiben gyűjtés indult a Magyar Mentőmotor Alapítványnak - az EuroMotor üzletébe gyűjtőurnát is elhelyeztek

  • Egy legenda folytatása: Honda VFR800F premier teszt

    Szemből többen tuti azt hitték, hogy egy piros Panigale jön - nem is sejtették, hogy ez a legenda sokkal régebbre nyúlik vissza... Íme a 12 éve a prospektusokban szereplő VFR800F folytatása, a hondás túrázók hárombetűs extrájának legújabb kiadása

  • Ti írtátok: Honda CTX1300 premier teszt

    A Honda újdonsága nehezen behatárolható: kívülről egy sportosított GoldWingnek tűnik, az adatai alapján pedig egy laza cirkálónak - milyen a Pan European blokkos, nagy CTX? (videóval)

DennyM adomány