Tovább a tesztmotorra.

Legolvasottabb tesztünk: Arany középút - Suzuki GSX-R 750 by DennyM

Írta:

A valaha volt legnépszerűbb motortesztünk: akinek a 600 köb kevés, de az 1000 már sok, annak a megoldás karnyújtásnyira van - Írta: Molnár Dénes

Hirdetés

Csak úgy, úri passzióból, kicsit turkáltam digitális pincénkben. "Aki keres, az talál" - szokták mondani, de a helyzet az, hogy aki nem keres, az is talál. Velem is ez történt, ugyanis ráakadtam egy két olyan régebbi, porlepte írásomra, amik valamikor, valamiért a sarokba lettek dobva. Úgy vélem jobb sorsot érdemelnek, ezért most újra elétek tárom az egy évvel ezelőtti, első tesztjeim egyikét. A Suzuki 750-es GSX-R-jét elemezgetem benne, ami most 2009-re fikarcnyit sem változott, tehát akár tegnap is írhattam volna. Jöjjön tehát egy régebbi firkálmányom, 2008 júniusából.


A sportmotorokkal kapcsolatban arra már rég rájöttem, hogy az én tudásomhoz az ezres gépek túlméretezettek. Persze egyenesben én is veszett gyors tudok velük lenni, de kanyarokban –ha nem kellene fogni a kormányt- legszívesebben imára kulcsolt kézzel fordulnék. A hatkilósokat már váltás alsó nélkül is be merem vállalni, sőt egyre többször érzem azt, ami régen már az óvodában is nagy problémám volt: hamarabb elfogy a kakaó, mint szeretném. A megoldáson igazából nem kellett túl sokat agyalnom. A bajomra a legjobb gyógyírnak első gondolatra is a Suzuki honfoglalás előtti időkből származtatható 750-es GSX-R-e tűnt. Az egyetlen bibi csupán, hogy még sosem búgott alattam ilyen vas, sem régi, sem új, így csak halvány sejtéseim voltak róla, hogy mekkora buli lehet ez a köztes választás. No, de nem kell félteni, felcsörögtem a Suzuki magyar importőrét, és felvezettem tesztelői óhajom: szeretném megcibálni a 2008-as (és 2009-es), azaz divatosabb szóval a K8-as Suzuki GSX-R 750 bajszát. Hát megcibáltam.

Történet / koncepció

A Suzuki a 750-essel igen csak kilóg a sorból, bár igaz nem mindig volt ez így. A kategória a hőskorból maradt vissza, amikor még Conan a barbár is 750-es utcai replikákon osztotta az igazságot. Az űrtartalmat az SBK szabályrendszere magyarázza, egy időben ugyanis ilyen kétkerekűekkel versenyeztek a nagyok. Erre már csak a közel 40 éves motorosok emlékezhetnek, hisz az első replika gixert 1984-ben a kölni motorshow-n mutatták be.


Bal szélen az első 750-es GSX-R, középen ugyanennek az R-es változata, jobb oldalon pedig az utcai és a verseny motor

Akkoriban nagyon nagy szó volt ilyen motort birtokolni, nem beszélve az R-es változatról, amiből csak párat dobott ki a japán gyár. Ez egy utcai lámpákkal ellátott, pályaidomos versenymotor volt, magnézium felnikkel, titán kipufogó rendszerrel, száraz kuplunggal, kézzel gyártott alumínium tankkal és gyönyörű látvánnyal. Az igen hálás feladatot tehát a Suzuki vette magára, hiszen gyakorlatilag a GSX-R750-nel kezdődött a modern sportmotorok menetelése. Aztán az olasz márkák ügyeskedésének eredményeként újra literes lett a superbike mezőnye, és a 750-es motorok -piaci igény hiányában- elkoptak az utcákról, egyedül a gixer maradt meg, mint utolsó mohikán.


A két motor között bő 20 év

A koncepció egyébként nagyon egyszerű. Fogd a hatszázast, "fúrd" fel a blokkot, állíts mindent a megnövekedett teljesítményhez és voila, kész a 750-es sportmotor. Egy valamirevaló gyárnak –lássuk be-, ez nem lehet nagy kunszt, az eredmény pedig briliáns. Legalább akkora űrt tölt be a palettán, mint az idei nyári olimpia az augusztusban kivett szabadságok alatt. Szóval lényegében a 750-es a 600-as felhúzott verziója, de akár lehetne fordítva is. Mindenesetre a kategória egyedi és mint így, a Suzuki sajnos konkurensek nélkül éli mindennapjait, főleg, hogy már az MV Agusta F4 750-et se gyártják. A tesztelőknek így jól fel van adva a lecke, mert egyszerre kell összehasonlítani az előző modellel, meg kell mondani mennyivel nyújt többet, mint a 600-as és mennyivel szerényebb, mint az 1000-es. Meg egyáltalán, hogy hova kellene tenni őt a sportmotorok piacán. Részemről -hivatkozva az előzőekre- a fő kérdés az, hogy 600,750 vagy 1000.

Külső, első benyomások, első körök

Amikor ránéztem, az első gondolatom az volt, hogy ez egy GSX-R. Igen tudom, sikerült feltalálnom a gumikacsában a csipogást, de ez akkor is egy fontos felfedezés. Ugyanis részleteiben sokat változott a járgány, de bármilyen szögből, és bármilyen színben ha nézzük, rögtön tudjuk mivel állunk szemben. Azt már nehezebb megállapítani, hogy 600 vagy 750, főleg mert pacekra ugyanazok. Az önjelölt szakértők ilyenkor megkukkolják a farok idomon található három számot, majd okosan bólogatva felteszik a költői kérdést, „Ha jól látom 750-esed van, ugye?”. A K7-eshez képest a legnagyobb difiket az első lámpánál és légbeömlő nyílások körül keressük, valamint a kipufogó változott még jelentősebben. A különbségek a két képen jól látszanak, aki többet talál nyer!


Balra a 2006-2007-es gixer, jobbra pedig az új. Részleteiben sok a különbség,
de mégis nagyon hasonlítanak egymásra

Formatervezési külön díjat ugyan nem kap az új Gixer, azért kicsit jobban meg kellene izzadni a tervezőasztalok felett, de egy tapsot azért megérdemel. Markáns vonalak, gyönyörű első fényszóró, támadásra kész alkat, szép lett a galád. Látszik, hogy nem izgulták túl a feladatot, de Suzukiéknál ez nem is szokás, a biztosra mennek és valahogy mindig leveszik vele az embert a lábáról. Engem valamiért utcai köntösben mégsem dobogtat meg annyira a látványa. Amolyan vérbeli pályamotornak tartom, ami a civil mindennapokban nem akar kitűnni, nem akar kedélyeket borzolni a formavilágával, de ha harci díszben látjuk, azonnal megfeszülnek az izmaink. És a gixer akkor boldog.


Juhász Dávid egy 2008-as 750-es nyergében. Sugárzik a motorból a nyerni akarás. Na persze Dávidból sem kevésbé.

Az üléspozíció elsőre furának tűnt. Az ülés döntött és olyan érzésem volt, hogy folyamatosan csúszok előre. Aztán menet közben ez mégsem okozott akkora problémát, sőt a kemény kigyorsításoknál külön jól jött a döntöttség. Viszont annyi hely nincs, amennyit némely konkurens márkánál megszokhattunk. Igaz, nekem a 180 egynéhány centimmel hasalós üzemmódban is elég volt, túrás pozitúrában meg aztán pláne. Viszont az zavart, hogy az ülésen előrecsúszva simán láttam a szokatlanul kidudorodó első lámpát. Ez a kézen állós Yamaha R6R-re emlékeztet, amivel szintén nem muszáj pofára esni, hogy menet közben lássuk az első kereket. Kicsit tehát kézenállós a Gixer, amit a kezdeti csukló fájdalmam is gyönyörűen jelzett. Leszállva a motorról még egyszer körbe jártam. Így, hogy vezettem a motort, az ércesen öblös, tipikus gixeres hang megszépítette az amúgy gigantikusan csúnyácska kipufogót. Nekem az előző modell rövidebb kidörrenője jobban tetszett, bár azt se tenném ki a Szépművészetibe.


Jobban járunk ha a fülünkkel nézzük, de az ezreséhez képest még ez is műalkotás.

Tovább sétálva újra ránéztem a plágium gyanús (MV Agusta), ámbár gyönyörű hátsó lámpára, meg egyáltalán a kollektíven jól sikerült hátsó részre. A high-tech hatású tank alatti idom is kifejezetten szem gyönyörködtető, a tank is mutatós, az oldalidomról és kék színű felniről nem is beszélve. Jól ki van találva ez a Suzuki, de valahogy összességében mégsem indított meg annyira, mint részleteiben. Félre értés ne essék, az én készülékembe van a hiba!


Na melyik a gixer? :)
Blokk, váltó, kuplung

A blokk szinte ugyanaz, mint a hatkilóson, csak persze több kakaó fér a hengerekbe. Ez papíron plusz 25 paripát és majdnem 21 Nm-t eredményez, ráadásul mindezt alacsonyabb fordulaton. Ez is sokat mondó, de megtapasztalni a számokat még sokkolóbb. Amikor a hatkilóson 9-10.000 alatt húzunk –divatos szóval élve- egy böszmét, érezni, hogy nagyon szeretne reagálni valamit a motor, és ezt valamivel hatásosabban is teszi, mint mondjuk egy R6R. Alacsony fokozatokban ez kevésbé idegőrlő, de ha másodiknál feljebb kolbászolunk, bizony fizethetne a Suzuki bőven. Hogy miért? Az idő pénz és mire elérjük a használható tartományt, az bizony csak telik és telik. A 750-esnél teljesen más a képlet. A feledhető fordulatokkal mintha nem foglalkozna a motor, meglepően gyorsan átpörög rajta, ami pedig utána jön, az csodálatos.

Baromi dinamikus és lendületes a fordulatszám-tartomány közepe. Persze ezt várja tőle az ember, hiszen a 750-es a noszogatós 600-as és az 1000-es katapult között található valahol fél úton. Hiába, megközelítőleg ugyanarra a súlyra, tengelytávra, vázgeometriára pontosan 20%-kal több erő jut és ezt nagyon-nagyon érezni. A középső gixer is megkapta a jellegtérkép kapcsolót. Így bal oldalon, akár menet közben is tudjuk állítgatni, hogy éppen mennyi erővel szeretnénk gazdálkodni. Alapesetben az A nevű állásban vagyunk, a C állás kb. a 600-a gixernek felel meg, a B-t pedig a kettő közé lőtték be a mérnökök, kb. a teljes muníció 70%-val. A kezdőknek üdvözítő lehet ez a plusz kütyü, de a tulajdonosok nagy része úgy sem nyomkodja a kapcsolót. Nem baj, inkább legyen, mint ne.


 

A váltó lehetne egy csöppet sportosabb, bejött volna, ha rövidebb úton jár. Ezen kívül kicsit keménynek tűnt, abban az értelemben, hogy váltásnál nem volt elég a ráutaló magatartás, mint mondjuk egy Hondán. Nem feltétlenül a motor jellemzője ez, fontos, hogy milyen olajat használunk, minden esetre a tesztpéldánynál határozott lábmozdulat kellett a gangoláshoz. Ehhez kuplungot természetesen nem kell használni, legalább is felfele, de akár lefele se lenne muszáj az antihopping rendszer miatt. Nem mondom, hogy egy-egy durva mozdulatra nem csúszott meg a kerék, de az még belefér.

Menettulajdonságok, kezelhetőség

Az előbbiekből kiderült, hogy ha a nyomatékról és erőről van szó, a 750-es pontosan beillik a 600-as és 1000-es gixer közé. Ami a könnyedséget, kezelhetőséget illeti már más a helyzet. Sokkal, de sokkal közelebb áll ezen a téren a kis testvéréhez. Persze ez nem meglepő, elég a méreteket, a villaszöget, és a súlyt megnézni, a pár kiló difit eltekintve gyakorlatilag ugyanaz. Ettől nagyon agilissé válik a motor, bárhol bármit meg lehet vele csinálni. Ha például véletlenül alacsony fordulaton sikerül kivergődnünk egy kanyarból, nem kell plusz lóerőkért fohászkodnunk, mint a 600-ason, a 750-essel csak mosolygunk egyet az ügyetlenségünkön és az erős középtartomány kirepít minket a bajból. Ennek szerencsére a futómű sem szab határt, bár a jellegzetesen magyar minőségű kanyarokban azért éreztem a pontosság hiányát, vagy inkább a beállítás tökéletlenségét. Himbált az eleje és a hátulja is, és nem tudom ti hogy vagytok vele, de én motoron nem szeretek hullámvasutazni. Ezt csak azért jegyzem meg, mert más sportmotornál kevésbé éreztem rosszul magam a kanyarokban a gyári beállításokkal, főleg ha kráteres az út. Viszont van kormánygátlónk, mely ránézésre analóg, a valóságban viszont digitális, akár a Hondáé. Okos dolog, és mindenképp kell a Suzukira, hisz szereti emelgetni az elejét. A gixert gyárilag a vadi új Bridgestone BT016-os gumival szerelik, ami bőven fölé lőtt a várakozásaimnak. Remekül illik a motorhoz, igen hamar bemelegszik és akkor olyan puha, mintegy frissen sütött csokis muffin teteje. Szóval kezelhetőség terén minden rendben van, bár utcán néha akadnak stabilitási gondok.


Ez ám a párosítás
 
Apróságok

A fékrendszernek nem szenteltem külön bekezdést, hiszen nem a világ legjobb lassítóival találkoztam a gixeren, de nem tudnék tükörbe nézni, ha azt mondanám, nem volt szuper jó vagy hogy nem voltam vele megelégedve. A végére viszont maradt még egy-két apróság, mint például a műszerfal. Szokás szerint egy nagyon jól elrendezett információs pulttal találkozhatunk. Pont annyi minden van rajta, ami még nem zavaró, viszont hasznos. Ilyen a fokozat kijelző, amit egyre inkább szeretek, és egyre több motoron találkozok vele. Versenypályán kifejezetten jó látni, hol járunk épp, legalább is addig, amíg nem rögződik be, melyik kanyar előtt mennyit kell visszaváltani és utána mennyit fel. Az analóg mutató jobb oldalán könnyen követhető melyik jellegtérképet használjuk épp, és kissé alatta villanófényünk is van. A sok kis visszajelző lámpa jól látható. Ami még plusz viszont, hogy amint kigyullad a tankolást jelző lámpa, elkezdi számolni hány km-t teszünk meg. Eddig ezt fejben matekoztam ki, így azért egyszerűbb.

Szélvédelemnek intsünk pát, ha nem szeretjük a szelet, kötelező a buborékos plekó. Tükrökben sajnos nem sokat látni, képtelen voltam úgy belőni őket, hogy hátul is legyen szemem. Viszont legalább be lehet őket hajtani úgy, hogy a beállítás ne vesszen el. Az indexek egyébként integráltak, amit szerintem kötelezővé kellene tenni. Egyrészt a motor legszélesebb és legmagasabb pontja a tükör, így az autósok sokkal nagyobb eséllyel veszik észre, másrészt pedig baromi könnyű leműteni őket, ha pályázunk. Egy nagy bajom viszont akadt a Suzukival. Mivel éjszaka is vezettem kicsit, kiderült, hogy a lámpa nem olyan jó, mint amilyennek tűnik. Talán ez is csak a beállításra vezethető vissza, mindenesetre ez így nem volt jó. Viszont –mint ahogy ezt már feljebb írtam- sokszor láttam az izzó lámpatestet a fejidomon túl. Hmm-Hmm.

Összegzés

Nagyon megszerettem a kis csalóst. A hatszázashoz hozzácsapott plusz köbcentik miatt meg van benne az a plusz, ami hiányzik a kistesóból, és van annyival gyengébb, amennyivel egy szerényebb képességű rájder több tud lenni. Remekül ötvöződik a kicsi kezelhetősége a nagy erejével, minden szempontból tökéletes választás a háromnegyed literes gixer. Még a kezdő sportmotorosoknak is bátran ajánlom, hiszen ha C jelzésű jellegtérképet válasszuk, gyakorlatilag egy az egyben egy GSX-R 600 K8-at kapunk, amivel azért néhány fokkal nehezebb butaságot csinálni. És itt jön a legnagyobb nem értésem, mert a három gixer közül magasan a hatkilós fogy a legjobban. Könyörgöm, 200.000 Ft az árkülönbség, amit az egy dolog, hogy  bőven megér a 750-es, de az elektronikának köszönhetően gyakorlatilag rögtön egy 600-ast is vettünk. Hogy azt lehet még tovább butítani, a középső tesót meg nem? Tegyük szívünkre a kezünket, a másikat meg a Bibliára, fogunk mi valaha is a kasztráló gombhoz nyúlni a kicsin?  Na ugye.

Kár, hogy a Hondának vagy a Yamahának vagy másnak nincs konkurens modellje. Érdekesebb lenne a helyzet, mert így a sportmotorok piacán idén nekem ez a Suzuki áll a legközelebb. Talán a kutya után az ember második legjobb barátja, a Honda CBR 1000RR tudna megingatni a választásban, de olyankor elég lenne ránéznem az árcédulára és újra a kék-fehér felé fordulok. A Suzuki nagyon jól tette, hogy megtartotta a kategóriát, részemről abszolút van létjogosultsága. Sokaknak lenne ez az ideális motor, mégis megveszik a kisebbet, amin az "unalomtól" szenvednek, vagy a nagyobbat, amin meg a fejfájástól. Szerintem vegyétek, vigyétek a GSX-R 750-es, nem lehet benne csalódni!

  • Nagyon jól használható a karaktere
  • Pont annyival több és annyival kevesebb, mint kell
  • A vonalaitól nem áll meg a vliág, de nagyon szép
  • A jellegtérkép kapcsolóval egyszerre veszünk vele hatszázast is
  • A Bridgestone BT016-os gumi nagyon jó választás
  • Kicsit kézenállós, de megszokható
  • A gyári futóműbeállítás kicsit billegős
  • A fékrendszert azért lehetett volna még gyúrni, ámbár így is elég


Hirdetés

Hozzászólások

  • TOMA
    2014-02-07 13:20:06
    Üdv!
    Én motorjogsi után kapásból egy 650-es sportot vettem.merazamenő...egy nyár alatt megutáltam,kényelmetlen,váltogatni kell sokat,gyenge a fékje.nem jött be.még ugyanabban az évben vettem egy Hayabusát,K8-at,kényelmes,nem eszik sokat,egész nap a nyergében ülhetek mégsincs semmi gémberedés,zsibbadás.A magyar utakra kifejezetten ajánlott a bolondbiztos futómű miatt.Ezt nem bántam meg,fantasztikus motor,nyáron belement 10000,mindenféle gond nélkül -ment volna több is,de sok meló volt.Friss jogsival is lehet busával nyomulni.nem kell agybetegnek lenni és kész.

  • Norby
    2013-01-24 01:00:25

    Ajj ajj ajjjjj azért kell a nagyobb köbcenti hogy ne kelljen Állandóan váltani meg sikitttatni szerencsétlent a 8.000 - 12.000 használható fordulatszám tartományban... Fogjátok mar fel, persze nehéz okosnak lenni a szímszonrol meg az etz rol irigynek áll a világ ...

  • camiseta fútbol
    2012-10-05 08:16:39
    http://www.camisetas-baratas-de-futbol.com" target="_blank">http://www.camisetas-baratas-de-futbol.com
    Ventamos las camisetas de Fútbol, Baloncesto, incluye los peque?os aficionados y adultos. Clubs y la Selección nacional,NBA, los famosos clubs espa?oles, Real Madrid, Barcelona, Valencia etc. La marca de Adidas, Nike, Umbro etc.http://www.camisetas-baratas-de-futbol.com" target="_blank">http://www.camisetas-baratas-de-futbol.com

  • haru
    2012-03-29 14:52:59
    kategóriák ;))
    Szerintem a cikk remek, a 750-es pedig a legjobb kompromisszum. Tény, hogy friss jogsival talán nem egyből sport motort kell venni, még 600-ast sem, de mondjuk 1-2 év motorozás egy 600 -as túra vagy mondjuk naked bike-al utána szerintem odafigyelve nyugodtan belevághat valaki a 750-es kategóriába is sport motor szinten. :cheer:

  • Michio suzuki
    2012-01-25 12:04:48
    my gsxr 750
    sziasztok nekem egy gsx r 750 van 2004-es.tény hogy a hatszázast valószinleg profinak kell lenni hogy kihasználd.én azt szeretem benne hogy alacsony fordulaton se kell váltogatni.1000 r1 mentem előtte egy évig de a yamaha finomabb volt mint a suzuki.a suzuki harapósabbnak érzem így nem érezni a külömbséget hogy nagyobb a yamaha.persze ezt most mind utcai használat részéröl gondolom.

  • Szabi1
    2011-07-04 17:55:46

    2011. júliusa van. A jelenlegi szupersport árlista: SZUPERSPORT GSX1300R 3 798 000 GSX-R1000 3 898 000 GSX-R1000K9 3 198 000 GSX-R750 3 798 000 GSX-R750L0 3 098 000 GSX-R750K9 2 898 000 GSX-R600 3 498 000 GSX-R600K9 2 548 000 Dúúúúrva.

  • Szabi
    2011-07-04 16:51:31

    A legújabb 750-essel volt szerencsém menni. Kellemes darab, bár nekem a lábtartó magasan volt-> kényelmetlen, a többi része rendben van. Jó a hangja, a motor ereje közepes fordulaton is bőven elég utcára. De 3,8 misi az ára. :huh: Ez az \"1000-es gépen meghalsz\" szöveg meg túl van lihegve. Aki lüke/nincs szerencséje az egy Simsonon is meghalhat. Minden fejben dől el. Én egy RN12-es R1-et vettem úgy, hogy 6 éve nem ültem motoron, és előtte is lényegesen kisebb motorjaim voltak. Most is ilyet vennék. Nagyon jó a futóműve, kis fordulaton is van benne kraft. Sose leszek olyan szinten, hogy ki tudjam motorozni a tudását, de nem is >10 000 fordulaton járok vele állandóan. Mindenhez hozzá lehet szokni. Néha leforgatom, hogy el ne lustuljon. ;) Az elején döbbenetes élmény volt, most már nem az. Megszoktam. A lényeg a \"fokozatosság\" (ne egyből nyélgázon),és hogy mindenki legyen tisztában a saját és a motorja képességével. Mondjuk ha valaki fél egy motoron, akkor azt inkább ne erőltesse.

  • Zsolt
    2011-04-25 18:29:14
    -
    Helló Azért a cikk íróját is meg lehet érteni. Minden egészséges emberben ott kell, hogy legyen egy kis megalománia. Nem azt mondom, hogy egyetértek azzal, hogy nulla rutinnal 100Le+ kell, kis rutinnal meg megy az 1000ccm (amire van példa..), de ha valaki már úgy érzi, hogy eleget ment, netán már éveket vagy sok tízezret akkor szíve joga úgy érezni, hogy neki kicsi a hatkilós. Azért kicsi mert olyan időt megy vele már, hogy nem lehet jobb, és csak nyélen tud vele közlekedni? Természetesen nem. Egy 65lovas DL650 is sok közútra ha hivatalosak akarunk lenni. Azért kevés neki a 6kilos, mert sokkal több élvezetet lel már egy nagyobban. És aki nem most kezdte, az nem fog fejreállni a 750esen sem. A rutinosabb motorosnak nem 2 állású kapcsoló a jobb csuklója.

  • Senki
    2010-12-23 01:59:04
    kérdés
    Ez mind szép és jó, csak sajnos még nem tudom mi a különbség a k8-as illetve a k9-es között. Valaki megtudná nekem mondani? Válaszát előre is kösz:D

  • bástya
    2010-05-09 13:51:17
    kérdések
    hello segitsen már valaki 2000 es sradom van elpereceltem bal deklim kijukat spojler is karcos.használt dekli kéne meg hogy pontosan milyen olaj kelbele szám szerint.ha valaki tud segitsen köszi.

  • 2009-08-03 14:42:38

    Írjátok, hogy ha fejben ott van az ember, akkor akár bármilyen motort megvehet az ember, én ezzel vitatkoznék, mert az 1000-en elég pl. annyi, hogy egy kátyúban vagy bármilyen okból megcsússzon a kezed a gázon, ne adj isten kanyarban, annyira meglep, hogy kész a tragédia. Egy 600-on vagy 750-en ez azért nem katasztrófa. Egy 1000-en azon kell parázni, nehogy túlhúzd, mondjuk kanyarból kifelé. Sokan tudnak motorozni, de hogy vészhelyzetben, pánikhelyzetben mit kell csinálni, ami ezresen könnyen előfordul, azt már kevesen tudják. Aki meg nem akarja kiaknázni a motor tudását, az meg miért vesz ilyet, csak pénz kidobás. Szerintem is 750-es még az élhető kategória. 1000-est csak pályára vennék, ahol nem probléma, ha elkottázom.

  • MadCap
    2009-07-17 15:03:16
    Egy Kezdő véleménye!
    Először is Üdvözlök minden hozzá szólót. Rólam röviden tömören annyit kell tudni hogy nemrég tettem le nagy motorra a jogsit. Fejemben megszületett az első verzió, dinamikus előzés, kényelmesség, sportosság, erő és persze a forma. Egyből egy GSX 1300 R(K8)-ra gondoltam, a maga 198 pacijával, turás jellemzőjével és hihetetlen nyomatékával. Már már ott álltam az üzlet elött hogy kigurulok a szép piros-fekete változattal, de aztán kajaidő volt, mondom akkor vissza megyek délután. Otthon egy csésze kávé mellet elkezdtem böngészni a fórumokat ki mit miért és hogyan vélekedik a mociról, olvastam májjer milliomos csemetékrők, kritikusokról és rutinos (öreg motorosoktól). Mivel motorozni szeretnék nem meghalni, így valahogy a Busa inkább tűnt koporsószegnek mint dinamikus gépnek az én 0 tapasztalatomhoz. Viszont 750 motor számomra az arany közép út volt. És szerintem veszekedni azon hogy 600, 750 vagy 1000 értelmetlen. Ugyan úgy összetörheted magad egy 600 mint egy 1000. Ez nem a géptől függ hanem a vezetőtől. Senki nem azért vesz motort mert meg akar halni, csak a fiatalokban megvan a kéztetési vágy \"menő\" így aztán lehető legnagyobbra tesz szert hogy ő legyen a valaki. Visszatérve, tudom sokak szemében egy kezdőnek nem való 750-es mocit, de szerintem ez nem így van. Csupán felfogás kérdése, ha szépen és dinamikussan motorozol, nem csak magadra de a környezetedre is tudsz figyelni és vigyázni. Ha viszont ráülsz és úgy ülsz rá hogy nézzük menyit megy, feszíteni hogy hány mp alatt gyorsulsz X km-re akkor tökmindegy hogy 600,750,1000 ugyis elszáll az illető. Volt egy jó hozzászólás, hogy az erőtartalék a lényeg, szerintem is. 750-es azért jobb mint a 600 mert kisebb fordulaton leadja ugyan azt mint a kisgixer, ezáltal környezet barátabb, tartósabb és kevesebb benyót eszik. Egyik ok a 750 mellet számomra. másik pedig az a plusz lovacska és nyomaték pont nekem való, ha nem a jó fokozatba vagyok akkor is kényelmessen kitudok evickélni kanyarból vagy épp előzésből. És ami a legfontosabb számomra. Ha már egyszer az ember arra adja a fejét hogy sportgép, még ha csak közúton használja, mindenképp a megfelelő ruhában tegye megfelelő védő öltözet stb. Igen ezekről cikket és kritikákat ritkán lehet olvasni. Pedig szerintem nagy sikere lenne párosítani motort,ruhával és kiegészítőkkel. Egy példa: Megveszed a mocit csak jót írnak róla de azt hogy pontossan milyen ruha kell ahhoz hogy biztonságosan vezess semmit. Hisz egy tapasztalt motoros is összetörheti magát vagy éppen őt. Autósok a piciny motor tulajdonságáról mit sem tudnak. Kicsit hosszúra sikeredtem, de remélem picit erthetően fogalmaztam. Nekem favoritom a 750-es.

  • 2009-06-17 11:46:36
    Megjegyzés
    Nagyon jól néz ki ez a suzuki,főleg feketében,vagy fekete fehér színben.De sajnos szomorú vagyok mert minden szívem vágya ijen motor,csak éppen nincs rá elég pénzem!Tudom hüjeség de nem lehetne a hozzájutást másképp megoldani?

  • gixer
    2009-06-11 16:27:23
    600 vagy 750?
    Hát gyerekek, én csak annyit tennék hozzá ehhez picit hosszúra sikeredett vitához, hogy nekem, mint 10 éve az utakon és a versenypályákon 50-50%-ban randalírozó motoros embernek 2db gsx-r600-ast kellett szó szerint széthajtanom, hogy egy régóta álmodott gsx-r750-es (2006-os évjáratú) boldog tulajdonosa legyek. Szerintem és hangsúlyozom szerintem pontosan ez a lényeg: boldogan használom, és élvezem minden pillanatát. B) Mondhattok bármit, ha valaki olyan elmebeteg, hogy kezdő motornak akar 600kcm feletti hengerűrtartalmú sportmotort, úgysem fog rátok (és az értelmesebbekre) hallgatni! :0

  • Kunci
    2009-06-11 14:53:33
    re: Butítás haccázra... :)
    Aki eszetlen annak biciklit sem ajánlanék nemhogy motort... De az ilyennek meg tökmindegy hol és mit olvas! Azért aki kicsit körüljárja a témát mielőtt motort vesz az sok helyen hallhatja, hogy a fokozatosság a lényeg. (akinek mást mondanak a haverjai azok igazából nem is haverok) Az okos tulajdonos pedig a \"beszokás\" ideje alatt, később pedig hideg és/vagy esős időben saját maga rájön, hogy mire jó a \"butító gomb\" használata :)

  • Vale46
    2009-06-11 14:04:34
    Butítás haccázra... :)
    Szerintem még nem volt a történelemben olyan tulajdonos, aki átkapcsolta volt 600as módba :) De amúgy amit a végén írtál, az teljesen ugyanaz, mint amiről én is \"regélek\". Nagyon sok előnye van a 750esnek (sőt azt is aláírom, h aki elég tapasztalt már, az sokkal jobban jár vele), de képzetlenek kezében sokkal több a hátránya (kapcsoló ide,vagy oda). Ezért kell nagyon óvatosan bánni a szavakkal egy tesztben (Ahogy most már ott a kis kiegészítés a cikk elején). Mert ami Neked (rutinos, tapasztalt motorosnak) gyerekjáték és ujjgyakorlat, az egy kevésbé ügyes motorosnak életveszély!

  • Kunci
    2009-06-11 13:27:39
    re: Még mindig nem érti? :)
    Többször is elolvastam a cikket. Nekem az szűrődik le, hogy ha egy 600-as sportgépet szeretnél venni akkor sokkal jobban jársz ha a 750-es géesixert veszed meg nem pedig a kistesót. Mivel árban jelentős különbség nincs, ellenben ez amolyan 2:1 motor, hiszen a \"butított\" módban egy 600-as gépet kapsz. Ellenben ha már összeszoktál a motorral akkor a +ok amiket ad 750 nagyon jól jönnek. De akár az ezres helyett is megveheted, hiszen az már a profiknak való, no meg egy ezres sportmotor visszaváltás ide, fordulatszám tartomány oda, szerintem túl sok a mai Magyar közutakra. Ez 750 szerintem egy nagy űrt tölt be ami a 600 ész 1000 között tátong (de ez is benne van a cikkben). Kár, hogy nincs a CBR-ben vagy az YZF-ben 750! Aki rendelkezik már tapasztalattal és rutinnal az a hatszázasát előbb-utóbb úgyis nagyobbra szeretné cserélni. Viszont miért tegyünk alá rögtön egy vadlovat amikor még csak az igáslovat tudja biztonságban megülni? Egy szelídebb versenyló mégiscsak megfelelőbb.

  • Még mindig nem érti? :)
    2009-06-11 10:02:49
    Vale46
    Mint már mondtam, megértem az 1000es gépek létjogosultságát és előnyeit, hisz\' én is azzal járok. Viszont Magyarországon a fórumokon, újságokban, és persze a haveri körben elterjedt vélemény miatt, miszerint a \"haccáz pici, vegyé\' ezrest!\" nagyon sok tapasztalatlan és rutintalan motoros nyúl egyből az 1000es kategóriához. Kihagyva a 600as lépcsőt (nem is beszélve az elötte lévőkről). Én itt nem azt kérdőjelezem meg, hogy Ti (gondolom nem kezdők) miért jártok 1000-el vagy 750essel, mert ezt világosan értem. Engem csak a jelzők zavartak a cikkben. Egy kis példa az ismeretségi körömben fellelhető kezdő motorokról (ezek mind az ilyen jelzők miatt születtek): CBR900rr, R1, Hayabusa, Gixer 750, Gixer 1000 és még lehetne sorolni. Ezek az \"okos\" srácok mind haveri tanácsok alapján, na és persze biztosan az újságokban olvasott dolgok miatt vették ezeket a motorokat (saját bevallásuk szerint is). Hogy idióták? Lehet... De egyet ne feledjen senki: Amit valaki nagyon sokat hall, azt valószínűleg elöbb, vagy utóbb elhiszi. Ez olyan, mint a reklámok...

  • 1000ccm
    2009-06-11 09:30:24
    Vita
    Annyira vicces amikor elkezdődik ez a 600, 750, 1000+ vita. Rengeteg motort próbáltam már jelenleg 1000-esem van. Ki tudom-e motorozni? Nagyon messze állok tőle. Egy viszont biztos ha meg kell tennem egy viszonylag nagyobb távolságot mondjuk a 4-esen \"rosszulvagyok\" egy 600-as nyergében, de még a 750-es is ilyen. Nincsen megfelelő erőtartaléka csak ha 10e fölött mutat a fordulatszámmérő. Ez egy darabig nagyon élvezetes de egy pár kilométer után igencsak idegesítő és fárasztó. Ha előzni szeretnék észnélkül rugdosom a váltókart h végre meglegyen az a fokozat ahol kellő fordulaton kellő erővel meglóduljon a gép. Ezzel szemben egy 1000esen még az sem biztos h visszaváltok de ha igen akkor is visszadobok egyet és már ott sem vagyok mindezt sokkal alacsonyabb fordulatszámon, dinamukusabban. Az hogy valaki eltéved egy párszor egy versenypályára és megy egy pár kört az élvezet kedvéért, teljesen mind1 h mivel teszi, viszont tény h egy 600-assal könyebb dolga van abban a közegben. Zárásként annyi h minden motorral lehet ésszel és észnélkül is menni, viszont több erőből lehet kevesebbet használni nemúgy mint fordítva. Azt meg hogy ki mivel mennyire állat úgyis a fejében dől el.

  • Suzuki
    2009-06-11 08:24:10
    2008-as eladási adatok
    A következő számok -szerintem- magukért beszélnek: GSX-R 600 207 db GSX-R 750 109 db GSX-R 1000 90 db

  • Vale46
    2009-06-10 12:46:06
    Célközösség
    Amúgy bevallom, h én sem 600-as és még csak nem is 750es géppel közlekedek, de azt tudom, h milyen tudással rendelkeztem anno és tudom, h mennyire veszélyes lenne egy ilyen motor, ha nincsenek meg a lépcsők, ha nincsenek meg a megszerzett tapasztalatok... Ezért is tetszik az első bekezdés (amit a cikk írója utólag írt). Szerintem ez így korrekt...

  • Vale46
    2009-06-10 12:34:34
    Nemérti...?2
    Látod én pont emiatt, meg az unalmas és hasonló jelzők miatt kötekedtem. Ugyanis a motorosok döntő többsége nem pályán, hanem utcán használja a sportgépeit, ráadásul tudása és tapasztalata is messze elmarad az elvárttól (persze Ők ezt nem látják, tudják, mert tudnak 290et húzni). Ráadásul mindenhonnan azt hallják, h a haccccázas kicsi, uncsi, stb... Magyarországon sajnos divat a megalománia. Ezt a mentalitást pedig ki kellene írtani, mert a balesetek döntő százalékát ez okozza. Ebben van nagy szerepe az újságoknak és a különbőző forumoknak. Én is úgy gondolom, h okos és főleg hozzáértő kezekben egy 1000es géppel is lehet teljes biztonságban motorozni, de csak akkor, ha megvan hozzá a kellő tapasztalat. Ez pedig valljuk be, hogy a 90%nak nincs...

  • Vale46
    2009-06-10 12:33:45
    Nemérti...? :)
    ...ezzel fordítottan arányos a vezetői hibák tűrése és azok korrigálásának lehetősége...

  • Laci
    2009-06-10 10:49:57

    Az olvasók többnyire igen kevés empátiakészséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a mondatok fogalmazása mögötti gondolatokat megértsék. Pl. lehet egy 600 unalmas, mikor a ringen eggyel fentebb váltottál mint kéne és ooooooolyan lassan éri el a használható tartományt, ellenben cseppet sem az, mikor jól beállítva a gép és jó helyre váltottál. A 600-750-1000 leginkább a használható tartomány szélességében különbözik, és abban, hogy ezzel fordítottan arányos a vezetői hibák tűrése és azok korrigálásának lehetősége. 600-assal pályán nem mentem, amúgy meg gyengébb volt a 750-nél, viszont lineárisabb. Az 1000 pedig 9-10000-ig tol ahogy akarod, ha meg onnan kezdesz kijönni a kanyarból, megmutatja, hogy meg kell tanulnod úgy kapaszkodni, hogy közben laza tudj maradni, a bekakiásjelződet az alig leérő, ezáltal nemigen kormányzó, de csapkodó első kerékhez igazítani. A 750-nél ez szabadon választott, az 1000-nél pedig a tényleges üzemi tartomány velejárója.

  • balagee
    2009-06-09 14:10:04

    A cikkironak tokeletesen igaza van. A 750 hasznalhatobb motor mint a 600. Es itt pont nem arrol van szo hogy 285el megy 265 helyett. Hanem hogy 3-8ezer kozotti tartomanyban, ami a 600on eleg halott, a 750 viszont hasznalhato marad. Es ugye kozuton azert az ember nem nagyon motorozik 9ezres fordualt felett egy ilyen vason. Felteve ha kozlekedik a motorral (igen meglepo lehet, de ez elofordulhat gixxerel is) A 750 karatere ettol fuggetlenul nagyon olyan mint a 600. Egyszeruen kicsit erosebb es nyomatekosabb. De messze nem olyan barom mint az 1000. Versenypalyan is nagyon hasonloan kezes. En amiota attertem 750re meg nyugisabban gurulaszok utcan. Nem kell porgetni a vasat, nem kell annyit valtogatni, sokkal jobb... Kar hogy kevesen gyartanak a 600 es az 1000 kozott motorokat, mert az 1000-es boduletes erejere annyira nekem sincs szuksegem, es az tenyleg gyilkos avatatlan kezek kozott.... Regen sokkal dragabb volt a 750, kozel az 1000-hez. MOst hogy alig van a 600 felett, hulyeseg nem a 750et venni. Na persze nem kezdo motornak. Nem mert tul eros, vagy kezelhetetlen. Ezek a motorok tul stabilak egy kezdonek, hipp hopp elbizza magat es elszall vele a p*csaba...

  • Vale46
    2009-06-09 13:53:13
    Idióta vs. idiótaság :)
    Én nem írtam, h idióta vagy, csak hogy idiótaság egy-két mondat (szeritnem). De én is gyakran beszélek baromságokat, és talán ettől még nem vagyok komplett idióta. :) Szóval ne vedd a szívedre, nem személyeskedésnek szántam! :) Amúgy az első bekezdés tetszik :)

  • DennyM
    2009-06-09 12:40:07
    180as karika + ÍRJATOK TESZTET :)
    Már oda is tettem a teszt elejére a \"18-as karikát\", remélem így kevésbé vagyok idióta :) Motoros üdvözlettel: Molnár Dénes (DennyM) ui.: skacok, nincs kedvetek tesztet írni a saját motorjaitokról? nagy szeretettel várnám az írásokat, nem baj ha nagyon szubjektív, vagy szerintetek nem profi -enyém se az-. A denes@tesztmotor.hu -ra írjatok vagy küldjétek, vagy kérdezzetek, értekezzün a dologról!

  • DennyM
    2009-06-09 12:29:33
    Re:
    Vale46: Változatlanul tartom magom ahhoz, hogy leginkább az alsó tartományok miatt, igen is érdemesebb a 750-esre ülni ha már Gixer, azoknak akik rátermettnek érzik magukat a 6kilósra, mert elvileg ők vesznek olyat. Már csak azért is, mert ott az a kapcsoló, amivel 600-assá lehet varázsolni, tehát meg van a lehetőség a fokozatosságra. Amúgy teljesen igazad van, hétköznapi körülményekre bőven elég a 600-as, ezt én is így gondolom. Nem véletlenül van nekem is CBR600RR-em és eszemben sincs még a következő pár évben sem lecserélni, de ettől függetlenül nem bánnám ha 750-es lenne, sőt. Az unalom szót amúgy nem véletlenül raktam idézőjelbe, amivel rögtön igyekszem jelezni erősen túlzó jellegét. Próbáltam érzékeltetni, hogy a 750-es hol helyezkedik el a 600 és az 1000 között és hogy jobb választásnak tartom azt, mint az az alattit, vagy az a felettit. Persze abból kiindulva, hogy ésszel bánunk vele. És igen, ebből sokaknak hiányzik, de szerintem a motorosok jelentős többsége tudatos, a saját korlátait ismerő, biztonságra törekvő, értelmes ember. Aki meg eleve csak a lóerőket látja a szeme előtt, miközben a gumi széle sose érte az aszfaltot. Hát őket szerinted tudom befolyásolni bármilyen cikkel is? A kezdőket lehet, ezért is írunk biztonság-os cikkeket és reklámozzuk orrba-szájba a Safety-Hungary-t. Ámbár ez a 750-es GSX-R teszt célközönsége nem éppen ők, inkább akik komolyan 600-ast szeretnének venni, mert tartanak ott. Inkább vegyenek 750-et és legalább talán elfelejtik azt, hogy 1000-esre üljenek valaha is, mert annak nincs sok értelme. Na mindegy, erről sokat lehet vitázni. Én igyekszem a célközönséget szem előtt tartani, és ez esetben feltételezem, hogy nem a kezdőkhöz kell szólnom, hanem mondjuk több éves, több 10.000km-es rutinnal rendelkezőkhöz. De akkor a félreértések elkerülése végett, ezt oda fogom írni minden teszt elejére! Üdvözlettel: DennyM

  • Vale46
    2009-06-09 11:46:31
    Unalmas... (talan most átmegy)
    Na szóval én az ilyen mondatokat tartom idiótaságnak egy újságcikkben. Nem azzal van gond, ha valaki egy ezres gépre ül, feltéve ha van elég tapasztalata (ezt is írtam!), hanem azzal, h kezdőként és megfelelő tudás hiányzában is mindenki ekkora gépekre vágyik, mert ezt hallja, olvassa az újságokban a hozzáértőktől (\"Szerintem vegyétek, vigyétek a GSX-R 750-est, nem lehet benne csalódni!\") .Tapasztalatom szerint pl. a 750es, 1000es gépek tulajdonosainak 90%a nagyon messze van még attól a szinttől, ami elvárható lenne. Lehet vitatkozni, de nézz csak körül a városokban, az utakon!Gixerek tömkelege 3cm-es majrécsíkkal, de persze egyenesben már nagyon megy (a 180LE)... Nekem a gondolkodásmóddal van problémám, ezt pedig \"tanulni\" kell! Ebben pedig nagy szerepe van az újságoknak és az ilyen cikkeknek!

  • Vale46
    2009-06-09 11:38:07
    Unalmas?
    \"Sokaknak lenne ez az ideális motor, mégis megveszik a kisebbet, amin az \"unalomtól\" szenvednek, vagy a nagyobbat, amin meg a fejfájástól\"

  • DennyM
    2009-06-09 04:24:23
    Válaszul: 3. rész - ésszel, miért ne.. én nem érte
    Én szeretek abból kiindulni, hogy a motorosoknak van eszük. Persze mikor látom közúton állatkodni a stranpapucsosokat, akkor én is elkeseredek, de tegyük fel hogy létezik önkontroll, tudatosság és biztonság. Miért ne lehetne 750-essel járni? Az ezres szerintem is túlzás, de példának okáért a 750-esben meg van alul az a plusz nyomaték a 600-hoz képest, ami kényelmesebbé teszi a mindennapokat. Kivagyiság? Ha ujjatlanban kerekezik, akkor igen. Az itt a nagyon nagy gáz, hogy nem csak a laikusok, az autósok, a média és ki tudja még ki gyártja rólunk a szetereotípiákat az egy-két rossz példa alapján, hanem saját magunk is. Akinek 1000-ese van, az egy magamutogató, pénisznövelő, műmájer ****. Most tényleg, ezt komolyan mondjátok? Ide jutottunk????

  • DennyM
    2009-06-09 04:10:09
    Válaszul: 2. rész - kimotorozás
    Ha már felhoztátok, íme a véleményem a kimotorozásról. Szerintem rossz oldalról fogjátok meg ezt a dolgot. Nem a motort kell kimotorozni, hanem a saját képességeinket. Persze el kell dönteni, hogy kinek meddig akar eljutni, mert ha versenyzői szintig, akkor igen, fogjon egy hatszázast és addig üsse vágja, amíg nem megy vele 1:58 körül. De nem hiszem, hogy ez lenne az általános cél. Fejlesszük, motorozzuk ki magunkat, hiszen ezzel válunk biztonságosabb, tudatosabb vezetőkké, de ezt ne úgy tegyük, hogy fokcsikorgatva, keresztben csúszva imádkozunk a visszafordító felé, mert nekünk azt mondták, hogy addig nincs tovább, amíg ki nem motoroztam ezt a gépet. Sőt, ha hiányzik alulról a nyomaték, egyenesen praktikus feljebb váltani és megérezni azt, hogyan viselkedik plusz x lóerő és megtanulni kezelni a nagyobb számokat. Vonatkoztassunk el a sportmotoroktól és gondoljunk mondjuk a Honda CBF250-re, CBF500-ra, CBF600-ra, CBF1000-re. Ezeknél hogy alakul a kimotorozás? Hülye az, aki a CBF600-ason már kicsit több kakaóra vágyik? Csitt, nem motoroztad ki!!! Nem a motort kell, hanem saját magatok kimotorozni, ez pedig egy idő után majdhogynem kategóriától független! Amúgy nem hiszem hogy bármelyikünk is képes lenne egy RS125-tel egyáltalán 2:20 alá beférni a HRingen, ami még mindig több másodpercre van a kimotorozástól..

  • DennyM
    2009-06-09 03:37:33
    Válaszul: 1.rész - mit mondtam és mit nem
    Sziasztok! Először is gyorsan szeretném leszögezni, mit mondtam és mit nem. Vale46 idézett valakit a \"600ccm nekem már kicsi\" mondattal, de biztos nem engem, mert ilyen nem hagyta el a billentyűzetem. És azt se, hogy kimotoroztam vagy kinőttem a kategóriát. Nem mondhattam ilyet, mert én is hatszázast hajtok és még a látóhatáron sincsenek a képességeinek (vagy inkább a sajátom)vége. Azt mondtam, hogy bizonyos helyzetekben már hiányzik még egy kis -akkor most idézem magam- plusz kakaó. Hogy mikor? Ha bénázok és eggyel nagyobb sebességi fokozatban maradok a HRing egyik kanyarjában, mint kellene. Vagy amikor városban vagy azon kívül szeretnék alacsony fordulaton is haladni úgy, hogy ne kelljen hozzá pörgetnem és vadul váltogatnom a motort. És igen, ahogy az ember gyorsul a pályán, noha messze nincs még szó kimotorozásról, azt azért érezni, hogy még nagyobb erőhatásokat is kibírna a nyelezett hatszázasnál, amellett, hogy mondjuk a féktávokon, az íveken, a csúszáshatáron, kanyarsebességen még van mit melózni. folyt. köv

  • Vale46
    2009-06-08 22:46:36
    Nem kötekedés
    Amúgy tényleg nem kötekedésként írom, mert lehet van olyan aki tudása alapján nyugodtan felülhet egy 1000es gépre, de sajna az eddigi tapasztalataim szerint nagyon kevés ember van, akire azt lehet mondani OK, Ő már azért van annyira tapasztalt és jó....(Pl. én sem 10-20, de nem is 100ezer km-t motoroztam már eddig és mégis úgy gondolom, ha egy kicsit valaki magába néz, az tudja a 600 több, mint elég)

  • 2009-06-08 22:33:52
    Nana?
    Hát nana, azt azért megnézném, h mennyire motorozod ki a 600-as \"kisgépet\" és rajtad kívül még hányan teszik ezt. :):):). (Főleg ha még GP versenyzők szerint is baromság). És azért kiváncsi lennék a statisztikákra is, h %-os arányban mennyi a pálya és mennyi az utcai használata egy magyarországi sportgépnek. Mert szerintm 90%ban az utcán gurulnak. Amúgy, pályára még úgy ahogy megértem...

  • nana
    2009-06-08 21:52:07
    héjkás!
    Nem kell azért ennyire általánosítani, az utcán szerintem városban pont jó egy 25-ös robi, túrázáshoz terepre kinek mi jön be...De a pályán már nem mindegy, hogy 120-130, vagy 150, esetleg180+le-őd van, és nem kell rossinak lenni, azért elég sok lehetőség van a 7köznapi embereknek is páylára lépni. rgoo-->Az ilyen \"kis\" 6kilósokat is ki lehet nőni, na de nem az utcára készültek, so aki sportmotort azért vesz, hogy le tudjon vele ugrani a balcsira, arra az isten vigyázzon.

  • 2009-06-08 19:06:12

    Vale46:Hiába.Már több VB versenyző(Talma is) kifejtette,hogy még egy 600-ast se lehet kimotorozni közúton.Ma most szerinted a műmájer stradpapucs-izompóló-short-királylánc gyereket ez érdeke?Leget hogy olvasni se nagyon tud :evil:

  • Vale46
    2009-06-08 18:30:24
    Hát igen...
    Pont ezért kellene végre értelmes dolgokat írni az újságokban és a hasonló forumokon. Nem olyan baromságokat, h a 600as már kicsi. Akkor talán nem akarna minden \"nagymenő\" 1000es gépet... Es talan a baleseti osztály sem lenne ennyire tele a műmájerekkel. Kicsit körül kéne nézni, h hol tart a motorozási kultúra kis hazánkban (melegítős, sportcipős motorosok, na és 1000es Gixerek hazája vagyunk)! Az ilyen idióta cikkek helyett inkább ruhákat és védőöltözéket \"reklámoznának\", amit pont ki lehetne fizetni a 600-as és 750-es árkülönbségéből...

  • 2009-06-08 17:28:49

    Vale46 : Ez amolyan pénisznövelö dolog.Náluk kivagyiságból a 600-ast sokan lebiciklizik,és 1000ccm alatt nem hajlandóak motort venni.Igaz velük vannak tele a híradások és a baleseti osztály.

  • Vale46
    2009-06-08 16:16:30
    A hacccázas nekem má\' kicsi....
    Egy kicsit vicces ez a \"600ccm nekem már kicsi\"... Ezen azért lehetne vitatkozni. Mert ha nem vagy mondjuk egy VR46, akkor pl. az említett unalmas, gyenge, ovis 600as \"kisgixer\" tudásának a 3/4-ét se nyalogatod... Szóval szerintem ne baroságokkal tömjük a magyar motorosok fejét. Idiótából már pont elég van az utakon...



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX

213.181.192.30