Tovább a tesztmotorra.

Írta: Benkő Zsolt 2011-08-16 09:15:15

Hármunk véleménye alapján pontoztunk összesen 7 felnyitható sisakot. Az erednény csak részben a papírforma.

Hirdetés

Kinek a papné, kinek a lánya, egy biztos: a bukósisak piac óriási kínálatában igen könnyű elsüllyedni. Főleg azoknak, akik először ugranak fejest a témába. Bolondság azt gondolni, hogy első bukónak elmegy egy olcsó is. Ezzel azt állítanánk, hogy amíg nem tudunk motorozni, addig nem kell ügyelni a biztonságra. Tévhit viszont az is, hogy a legdrágább a legjobb választás. Mindig a motorunkhoz és a stílusunkhoz illő mellett kell dönteni. És sajnos abban se bízzon senki, hogy a kereskedésekben objektív segítséget kap. Hála az égnek sok korrekt cég van, de a legtöbb így is a saját márkáit favorizálja. Akkor is, ha nem olyan jók.

Mit lehet tenni? Hallgassatok meg több véleményt, és menjetek el legalább 4 különböző motoros boltba. Próbáljatok fel minél több darabot, és gyűjtsétek a szempontokat a jó döntéshez. Nekünk már van némi előnyünk ezen a téren, hiszen jó néhány sisakot elhordtunk, és még többet tesztelhettünk élesben. Tudjuk, és ismerjük azokat a jellemzőket, amitől nagyon, vagy kevésbé annyira jó egy sisak.

Ezennel a felnyitható bukósisakokat gyűjtöttünk egy csokorba. Összesen 7 félét, melyek csak egy kis részét fedik le az egész piacnak. Mi minden márka hazai képviselőjét megkerestük a teszt lehetőségével, azokról olvashattok alább, akik éltek vele.

Régebbi bukósisak tesztjeink:

Zárt - 60.000 Ft alatt 1.rész
Zárt - 60.000 Ft alatt 2.rész
Zárt - Csúcskategória I.
Zárt - Csúcskategória II
Nyitott sisak teszt
Felnyitható sisak bemutató

Illik tudni: Felnyitható sisak

A legfontosabbal kezdjük. A divatos nevükön szólítva flip-up vagy modular sisakok nem azért felnyithatóak, hogy nyitott állapotukban motorozzunk velük. Csakis úgy védenek, ha az állrész le van hajtva, ellenkező esetben mindig legyen nálunk a baleseti sebészünk, a fogorvosunk, és a plasztikai szakemberünk telefonszáma. Akkor mire jó egy felnyitható bukó? Hogy pár perc megállás miatt nem kell levenni, ha mégis, akkor sokkal egyszerűbb és kényelmesebb a művelet. Általában van bennük lehajtható sötétített plexi, elő vannak készítve a kommunikációs rendszereknek, és minden a motoros kényelmét szolgálja. Talán nem ferdítünk vele túl nagyot, ha azt írjuk, hogy alapvetően túramotorosoknak való.

Mivel viszonylag sűrűn használjuk a nyitható-csukható funkciót, ezért döntő szempont a mechanika működése és minősége. Se az nem jó, ha kényelmetlen használni, ha nehezen kattan be az egyes állásaiba, és az se, ha pl. 2 év alatt kikopik és tönkre megy. Ez utóbbit sajnos nem tudjuk tesztelni, legfeljebb következtetéseink lehetnek. A beépített sötét plexi formájára, átlátszóságára és működésére is érdemes ügyelni, mert elég sűrűn használjuk. A szellőzés, az aerodinamika, a csendesség, a belső szintén fontosak. Ám nem annyira, mint hogy zárt állapotban tökéletes legyen a méret. Erről sokan megfeledkeznek, pedig arcnál, homloknál, tarkónál ugyanúgy kell fognia, mint egy zárt bukónak.

Az alábbi táblázatban felsoroltuk a tesztben szereplő sisakokat. Lemértünk mindent, amit csak lehetett, különös tekintettel a súlyra. Érdekes, hogy a gyár által megadott érték határokat több márkának sem sikerült teljesítenie. Nézzétek meg a listát, olvassátok el az összesített véleményünket, majd elétek tárjuk a teszt végeredményét.

Kappa KV-1 és GIVI X-Modular

Kappát forgalmazza: Euromotor
GIVI-t forgalmazza:
SHOX Áruház

Nagyon egyszerű prózai oka van annak, hogy egybe írtuk a két sisakot: egyek és ugyanazok. Bár az ügyes cégpolitikának köszönhetően úgy tűnik, mintha egymás konkurenciái lennének, de igazából a Kappa és a GIVI egy vállalat. Ez nem is a sisakok miatt érdekes, mert ugye alapvetően dobozokat, plexiket, bukócsöveket, és egyéb kiegészítőket gyártanak. Ezen a téren a világ vezető gyártójáról van szó, a bukósisak piacba még csak most vágtak bele.

Középszerűek ezek a sisakok, talán így jellemezhetnénk legjobban őket. Nincs az egekben a minőség érzésünk és különlegesebb mutatványuk sincs. Működik az állrész, működik a plexi, de nem annyira jól, mint a konkurenciáé. “Legyen más a napszemüveg nyitója, mint a többieknél” - hangzott az utasítás. És tényleg egyedi, de inkább nem kellett volna variálni.

Bár egy kappafára készült a két sisak, egyetlen különbség van. Ki tudja milyen megfontolásból, de a bélésük más-más anyagból van. A GIVI-é plüssösebb, kellemesebb. És barna. Érzésre egyik sem annyira kellemes, mint például a Nolan-é. Súlyban tapasztaltunk még eltérést, mindössze 25 grammot, ami bőven hibahatáron belül van. A gyári adatot viszont nagyon nem találták el. Ajánljuk-e őket? Ha tudomásul vesszük, hogy nem a legkifinomultabb sisakot fogjuk hordani, akkor nem fogjuk utálni. Az 58-60.000 Forint nagyjából reális érte, bár mi legalább még egy tízessel lejjebb gondolnánk.

+ szép forma
+ kedvező ár
- középszerűség
- a sötét plexi állítója nem jó




Kappa KV-1


Givi X-Modular

LS2 FF386 Ride

Forgalmazza: Motorparts

Az LS2 kínai, de ez legfeljebb az árában látszik. Az óriási fejlesztőmunka, a komoly know-how, az innovatív ötletek, a szép tervezés, és természetesen a gyártási költségek mind beleférnek abba a 39.500 Ft-ba, amit szerényen elkérnek a felnyitható LS2-ért.

Meglepően jó a sisak kidolgozottsága. Sőt, a pleximechanikája használhatóságra egyenesen neki a legjobb a csapatban. Csendesen működik, két értelmes pozícióban áll meg a sok értelmetlen helyett, és tökéletesen zárul. A sötét plexi mechanikájával is jó munkát végeztek. Jó helyen van a kapcsoló, és elég megnyomni, hogy felpattanjon a szemüveg. A nyitható állrész működése már nem annyira hibátlan. Hangosan és agresszíven záródik, nem jó érzés. Ezt leszámítva normálisan kezelhető. A bélés is pipa. Lehetne jobb, de nincs nagy baj vele, azt leszámítva, hogy fülnél nincs elég hely és esetenként zavaróan nyomhat. Összességében nagyon megéri az árát az LS2. Akár még 50 ezer Forintért is jó vétel lenne, ár-érték arányban magasan ver mindenkit.

+ Árához képest igényes kidolgozás
+ Legjobb sötét plexi a csapatban
- pontatlan és “durván” záródó állrész mechanika




LS2 FF386 Ride

Scorpion EXO-900 Air

Forgalmazza: Superzone

A Scorpion kiváló amerikai márka saját mérnökökkel, óriási fejlesztő központtal, és egy nagy adag bizonyítani akarással. A mi szempontunkból mindegy, de ők nagyon büszkék rá, hogy mindent házon belül készítenek, semmi sem jön készen a beszállítóktól. Az viszont tényleg szimpatikus, hogy nem követik a konkurenciát, teljesen saját utakon járnak.

Ez a típus 4 az 1-ben sisak. Használható zártként, felnyitott állrésszel, vagy a helyére napellenzőt szerelve teljesen nyitottként. Illetve súlyzóként sem utolsó a 95 gramm híján maga 1862 grammjával. Ez a variálhatóság nagyon jó ötlet, mint ahogy az Airfit rendszer is. Ez azt jelenti, hogy egy pumpa segítségével tetszőleges méretre fújhatjuk az arcpárnát. Ezzel nem csak a sisak tartását, hanem a nyakunk körüli hangszigetelését is nagyban javíthatjuk. Ezt egyedül a Scorpionnál, illetve az LS2-nél láttuk eddig, a felnyithatók közül csak ebben találunk ilyet.

A racsnis plexi jól működik, bár záródhatna határozottabban is. Az állrész viszont szépen bepattan mind felső, mind alsó állásban, és a használata is dicséretre méltó. Nagyon rendben van a bukó! Kényelmes, a belseje igényes, a mozgó alkatrészek megfelelően működnek, a külseje attraktív. Mindemellett mégsem érződik valahogy az a profizmus, ami például a Schuberthnél vagy akár a Nolan-nél is ránézésre lejön, és ami amúgy jellemzi a márkát. Ennyire variálhatóan és ezzel a pumpás arcpárnával nagyon megéri az árát, ha ezek nem lennének, akkor kevésbé rajonganánk érte annyira.

+ variálhatóság
+ felfújható arcpárna
- nagy súly
- nem elég szoros a pleximechanika




Scorpion EXO-900 Air

Schuberth C3

Forgalmazza: Euromotor

A német Schuberth márka kicsit olyan a motoros és autós világban, mint az Apple a számítástechnikában, vagy a Louis Vuitton a női táskák között. Mondhatnánk, hogy sznob, mert drága és kevesen engedhetik meg maguknak. Érezzük, hogy különbözik a konkurenciától, sőt mi több, alakítja a trendeket. És a végletekig profi, fejlesztői hozzáállásuk is elvitathatatlan. Egy biztos: a név egyben garancia.

Nem ritka a nagy cégeknél, hogy saját héjszerkezetet fejlesztenek, egyedi címkével. "S.T.R.O.N.G. speciális, üvegszál erősítésű Duroplast mátrix" - olvashatjuk a büszke specifikációban. A DuPont által kifejlesztett COOLMAX anyagból készült bélés már ismerősebb lehet. Lélegző, nedvesség elvezető, antiallergén, és hidegben hőtartó tulajdonságú. Részben vagy egészben a többiek is tudják ezt, nem feltétlenül ennyire hatékonyan, mint a C3.

Szűk ez a Schuberth! Legalábbis zárt állapotában nagy küzdelmek árán lehet csak felvenni. A keskeny bejárat általában jellemző a felnyithatókra, a zártság mellett a Schuberthnél többek közt ez a csendesség forrása. A hangtompító hatás amolyan védjegy a márkánál, ennek a már-már kötelezettségnek megfelelően a C3 viselése is füldugó-szerű érzés. Ehhez párosul a sisak jó aeroakusztikai tulajdonsága. Az igazán egyszerű formán nem tapasztalható komoly súgás, se fütyülés, se ciripelés.

Nagyon kényelmes viselet, a sisak belsejéhez kifejezetten jó hozzáérni. Jól tart, ráadásul úgy, hogy a szánk előtt még egy fejnyi hely tátong. A sötét plexi jól működik, könnyű kezelni, bár a fokozatos állíthatóság felesleges. A rendes plexivel sincs sok gond, talán kicsit hangos, de cserébe kellemesebben jár, mint például a BMW-é. Az állrész nyitó-csukó mechanikájára 10 év múlva is azt írnánk, hogy még 10-ig ne nyúljanak hozzá. Nem nyiszog, nem súrlódik, egyszerű, megbízható, szerethető, mint csatoknál a dupla D-gyűrűs megoldás. Használat közben arra azért oda kell figyelni, hogy felső állásnál rendesen kattanjon be a helyére. Ha kis erővel, finoman toljuk fel, előfordulhat, hogy nem akad be az állrész, és ilyenkor nagyobb bólintásra lecsapódhat.


Schuberth C3

A lényeg, hogy minden tekintetben nagyon magas minőségi faktor jár a gyomrossal felérő ár mellé. Még belül is igényesen festették a két féle méretben készülő héjat. Egyet nem értünk: miért jó, hogy hátul kilátszanak a popszegecsek fejei. Hogy ajánljuk-e? Ha van rá 150.000 Ft-unk, akkor mindenképpen, hiszen egyértelműen a kategória egyik legjobbja. Viszont úgy érezzük, találni jobb ár-érték arányú felnyithatót is, még akkor is, ha nem ennyire jó.

+ 7 féle férfi, és 5 női méret
+ nagyon magas minőség
+ kategóriájában könnyű súly
+ csendes
+ egyszerű, jól használható, megbízható nyitó-záró mechanika
- fokozatmentes a napszemüveg
- magas ár

Nolan N90

Forgalmazza: Euromotor

A Nolan-csoport a világ egyik legjobb, legtapasztaltabb sisakgyártó cége. Az X-Lite-ok rendre bizonyítanak a teszteken, szintúgy a Nolan-ek is. Az olaszok nagyon ügyelnek a bélés, a fényezés, a kiegészítő anyagok minőségére, típustól függetlenül. Ráadásul a sisakok ára általában nagyon kedvező.

Az N90-cel is ugyanez a helyzet. Minőségre a BMW-vel és a Schuberthtel egy szinten áll, az ára viszont fele annyi. A nyitómechanika etalon. Halk, simán jár, nem súrlódik, határozottan záródik és felső állásban nem csapódik le. A nyitást viszont a két elem helyett eggyel is megoldhatták volna, mint a többiek. És most jöjjön a fekete leves. A bélés nagyon jó tapintású, de úgy recseg, mint egy meglett korú Kiskőrösi 40 évvel ezelőttről. A sötétített plexi sem az igazi. A színe és a minősége egy olcsó, gyáli piacos diszkószemüveghez hasonlít. Nem pihentető kinézni rajta, de még nagyobb baj, hogy kicsi és lötyög, sőt, felette méretes rés marad, ha lenyitjuk.

Szóval nem tökéletes az N90, de ár-érték arányban verhetetlen. Nem azért, mert zenél, vagy világít, vagy bármi más extrát csinál, amit csak ő tud, egész egyszerűen csak jó a sisak. A sötétített plexi nem az igazi, és a bélés hangoskodik, de ezeket leszámítva nagyon rendben van, érdemes felpróbálni sisakvásárláskor.

+ NCom előkészítés
+ a belső anyagok minősége
- recsegős a belső




Nolan N90

BMW System 6

Forgalmazza: Full-Gas

A BMW motoros felszerelések terén legalább olyan profinak számít, mint autó- vagy motorgyártásban. Nem követi a sémát, és nem a Dainesetől, az Araitól, és másoktól vásáról, hanem veszi a nem kevés fáradtságot, és saját maga fejleszti ki a kollekcióját. Jelenleg 5 különböző típust árul a bajor a márka, mindegyiket más-más motorozási stílusra. A System 6 azon kívül, hogy felnyitható, alapvetően a túramotorosokat szólítja meg.

"Csúcstechnika 1570 grammba sűrítve" - írják a németek. A súlyadat a plexik nélkül értendő, a valóságban mi 1700 grammot mértünk. A Schuberth C3-nál jóval nehezebb, de a többiekhez képest így is átlagosnak mondható. A csúcstechnika viszont valóban jellemző a System 6-ra. Körül-belül ugyanannyiért, nagyjából épp azt tudja, mint a C3, csak egy kicsit máshogyan, BMW-ésen. A nyitó-záró mechanika például jobban működik, köszönhetően néhány rugónak, melyek le vagy fel segítik húzni az állrészt. Nem szükséges, de praktikus plusz. A plexi jól zár, de a racsnis mechanika hangosan kattog, és viszonylag nagy mozdulat kell a nyitáshoz. Előbb nyitjuk fel az állrészt, mint a Pinlockos plexit. Ennek nem kellene így lennie, ez egy BMW! A napszemüveg tökéletes: jól lefedi a látóteret, és a sötétítés árnyalata is kellemes.

A hangos plexin kívül a túl konzervatív megjelenés, és a felnyitott állapotban a látást zavaró bogárháló a BMW negatívuma. Rendben, hogy csak lezárva motorozunk benne, de akkor sem kellene a szemünk elé lógnia a kivehető elemnek. Nem nagyon értettük a dolgot. Mint ahogy azt sem, hogy hátulra miért kellett igénytelenül feltenni a BMW feliratot. Mintha házilag eszkábáltuk volna rá, hogy mindenki elolvashassa, mit hordunk. Ezeket leszámítva nehéz fogást találni a bukón. A belseje is kényelmes, jó viselet, a méretpontossággal sincsenek óriási gondok. Nagyon profi a sisak, de sajnos iszonyatosan drága. Ahogy a C3 esetében, ennél is csak akkor érdemes megvenni, ha nem fáj a pénz helye.

+ kifinomult állrész mechanika
+ igényes kidolgozás
+ kényelmes viselet
+ könnyű le- és felvétel - túl konzervatív megjelenés
- hangos pleximechanika
- felnyitott állapotban zavaró (de kivehető) bogárháló




BMW System 6

Összegzés és pontozás

A pontozás során mindent figyelembe vettünk, amit csak lehet. Figyeltünk arra is, hogy a különböző szempontok súlyozottan számítsanak, attól függően, hogy mennyire fontosak. A részletes eredményt az alábbi táblázatban láthatjátok.

A két nagy rivális, a Schuberth és a BMW közül egy kicsivel az előbbit találtuk jobbnak. Méretben volt pontosabb, illetve az állrész és a plexi mechanikája volt egy hangyányival szimpatikusabb. Nagy vonalakban ugyanazt kapjuk a két sisaktól, ráadásul ugyanazon a magas áron. Nem kérdés, hogy ez a kettő a legjobb felnyitható állú sisak, de mi biztosan olcsóbbat választanánk. Például a Scorpiont, aminek nagy előnye a variálhatósága és a felfújható arcpárnája. Ha az amerikaiak egy kicsit közelítenék a stílust a Schuberth-éhez, akkor még szeretnivalóbb lenne, mert ez a vagány, fiatalos vonal nem mindenkinek jön be. 90.000 Forintot megér, de nem annyira, mint az LS2. Kicsit furcsa lehet, hogy még a Scorpiont is beelőzte, de az FF386 önmagában is nagyon profi sisakként viselkedik, ráadásul fillérekbe kerül. Nagyon-nagyon-nagyon ajánljuk.

A Nolan N90 pontszámán kicsit meglepődtünk, mert azt hittük fel fog férni a dobogóra. Igazából nem a Nolan rossz, hanem az utóbb említett két sisak annyira jó. A Nolan letisztult, szép, kényelmes, rengetegen szeretik és meg vannak elégedve vele. A sor végén a GIVI és a Kappa zárt, amik 95%-ban egyek és ugyanazok. A Kappa ugyan könnyebb, de mivel a GIVI-nek jobban tetszett a belseje, néhány ponttal beelőzött.



Hirdetés

Hozzászólások

  • Csacso
    2013-04-22 14:58:16
    Sziasztok! Nem tudom olvassa-e még valaki itt a hozzászólásokat, de érdekelne vélemény az Arai Chaser bukókról, mert most nagyon akciós és hát ennyi pénzért Arait.

  • HaDeSz
    2012-08-22 18:33:16
    AGV Numo
    Sziasztok! Valaki használ AGV Numo-t? Nagyon tetszik a forma és kényelmes is, de gyakorlatilag sehol nem lehet véleményeket olvasni róla... hadesz

  • Nabs
    2012-04-19 12:19:18
    Nolan
    A 101-es után, mikor megérett a csere ideje 103-at vettem. Azt gondoltam, hogy látszólag a Nolan valóban megpróbálta kijavítani az addigi apróságait.

  • Kunci
    2012-04-18 15:32:01
    re: Nolan
    Ha már a 101-es típussal sem voltál megelégedve akkor megkérdezhetem miért vetted meg a 102-est és 103-ast?

  • Nabs
    2012-04-17 15:59:31
    Nolan
    Sziasztok, Tudom, hogy amit írok az nehezen tesztelhető de néha jó lenne megbízható használók véleménye. Pl.: évente túrázás céljából 25-30 ezer km-t motorozom. Egy Nolan 101-et használtam 5évig, majd egy 103-ra cseréltem 2-éve. Tapasztalataim: Nolan 101. Már ekkor is lehetett bukósisakot venni aminek nem kívül volt a sötétítő plexije. Kívülre tenni? és ezt még a 102-es bukón is megtartották. ?? Az aki tényleg használja ezeket a bukókat az rendszerint túra motoros, hisz nekik kedvez ez az felépítés a motor szélvédelme miatt is. Több oka is lehet amiért felnyitjuk a plexit, meleg, friss levegő...stb, de ilyenkor a sötétítő nem használható. Talán hidegben vagy esőben remekül használható amikor minden le van csukva. De olyankor kinek van szüksége sötétítő plexire. Biztosan van erre is magyarázat de több a hátránya mint az előnye.Ez semmi egyéb mint mérnöki meggondolatlanság. És ezt még tovább vitték a 102-re is. ?? Témánál maradva, a sötétítő plexi rövid használat után teljesen össze karcolja a sima plexit. Szintén mérnöki meggondolatlanság, hisz a két műanyag egymáshoz ér karcolja egymást. Ezt a 102-nél már szilikon cseppekkel küszöbölték ki. Apró cseppek tartják távol a sötétítőt a sima plexitől. A 101-nél maradva a szellőzés elhanyagolható. Vagyis nyári melegben biztos lehetsz, hogy egy túra során biztos kellemes pillanat mikor leveheted a bukót és megszáríthatod a hajad a napsütésben. :( És akkor megemlíteném a párásodás menetsítő pinlock kiegészítőt. Sajnos szintén két műanyag egymáson hever. A bukósisakon van egy gumi csík tömítés, ahol a plexi van. Minden egyes felnyitásnál fent akad ezen gumi csíkon a pinlock, amitől már egymáshoz és egymáson súrlódik a pinlock és a plexi. Ez rövid idő alatt olyan mennyiségű karcot jelent ami akadályozza a kilátást. És vajuk be esztétikailag is csúnya. Itt szintén rájött a Nolan más gyártókhoz hasonlóan, hogy ha szilikon csíkkal veszik körbe a pinlock-ot megszűnnek ezek a gondok. De mondanom sem kell se a 102, se a 103-as modellt nem adták így. Át térve a 103-ra. A plexi belül van. Végre a Nolan is belátta, hogy hol a helye. Ha egy kicsit rosszabb utakon motorozol ahol esetleg por is akad akkor a nap végére bizony a sötétítő plexi működtető karja alig mozdul meg. Nagyon hamar megfogja a működését egy kis por is. Ilyenkor szétszedni és fültisztítóval ki lehet pucolni. Én hangosabbnak találom mint a 101-et de ez csak az én érzésem. Viszont kicsit elszomorít, hogy nem azt érzem, hogy mintha halkabb lenne. :( A pinlock mint már említettem komoly esztétikai és használhatósági gondokat okoz. Ami ismételten semmi más csak mérnöki meggondolatlanság. De a fejlesztőknél maradva a 103-ban az ütés elnyelő ESP két részből van. Ami 1 év után elviselhetetlen nyekergést okoz a bukósisakban, amikor a két rész egymáshoz ér. Csak annyit kellett volna, hogy a fejlesztő ezeket a részeket is bevonatja finom anyaggal mint azon részeit ami az arcnál, láthatóak. Összegzés: 2005-ben a 101-es típus 75000ft volt. Az említett hibákat meg sem említeném ha a gyár állítólagos 5-év garanciáját kivetítené ezekre is. Mert ha két műanyag egymáshoz ér és az karcolódik azért ne én legyek a hibás, hanem a fejlesztő akinek a fizikai tudása hiányos. Azért említem meg a garanciát mert az említett M.o-i forgalmazó szerint ezek nem garanciális problémák. A 103-as típusnál menet közben ha elfordítom a fejem iszonyatos nyikorgásba kezd a belső szerkezet. Idézem a forgalmazót\" Így jártál, ez a sisak ennyi pénzért ennyit tud\" 93000 ft-ért nem tudta a Nolan bevonni a belső héjat a találkozási pontoknál!? Megvásárolható kb.7000 ft-ért az olyan pinlock amin van szilikon csík, hogy 93000-ft-os sisakodon egy év után még biztonságosan kiláss. Ha nem azt olvasnám a Nolanról, hogy 40-éves múltjával komoly gyártónak számít, és a sisakjai jóval alacsonyabb áron megvásárolható lenne mint sok más gyártó nem teljesen kifinomult bukósisakjai meg sem említeném ezen hibákat. Nem megbántani akartam, vagy lebeszélni bárkit is a Nolan márkáról, mert biztosan akad akinek ezek a gondok nem is gondok. Csak aki 30000 km-t motorozik egy szezonban ott testrészévé válik a bukósisak. És mint más testrészünket sem szeretjük ha fáj. Ha mondjuk fáj a bokám, úgy is lehet motorozni de vajuk be nem egy vidám dolog!

  • TesztMotor.hu
    2011-09-21 13:34:25
    Shiro
    Szia Andráss! Sajnos ez a típus még nem volt a kezeink között így nem tudunk róla véleményt mondani.

  • Andráss
    2011-09-21 13:21:20
    vélemény
    Sziasztok! Szeretnék véleményt kérni tőletek: SH-ROUTER bukósisak SHIRO , 616 44.000-ről van 20.000 re leértékelve. Érdemes megvenni? Jó minőség? stb..? Köszi!

  • triker
    2011-08-31 18:33:46
    német minőség
    Az idei motoros szezonban egy Schuberth C3 sisak társaságában tettem meg eddig kb. 5 ezer km-t. Az előző sisakom egy Shark Evoline volt, ami egyébként a felnyitható sisakok között a sztár lehetne a praktikumot, használhatóságot tekintve, de a súlya miatt csak \"erős\" nyakkal rendelkezőknek ajánlanám! A sisakteszt, mint bármely más tesztek erősen szubjektívek, lehet köpködni, leszólni, de mindenképpen tisztelet a készítőknek a belefektetett munkáért! A fent említett két sisakon kívül \"koromnál fogva\" alkalmam volt igen sok sisakot kipróbálni tartós teszt üzemben a Kiskőrösi alumíniumtól a jelenlegi, kicsit túllihegett (túlárazott) C3-ig. Írom ezt azért, mert a tesztek szerint világelsőnek kikiáltott \"német minőségű\"?? C3 szerintem hagy némi kívánnivalót maga mögött: pl. kicsi a látótere függőleges irányban, a tesztekben beígértek szerint csendesebbnek gondoltam, a feliratok öntapadós fóliából vannak kivágva és ha a napsütés kellően felmelegíti (ami a mi éghajlatunkon, szemben németországgal?, nyáron előfordul), bizony leválnak, olcsóbb sisakokon is legalább festettek ezek a feliratok az állrész lecsukásakor kellő erőt (nem kicsit)kell alkalmazni, mert különben nem kattan a helyére, mindezek ellenére az árát nem figyelembe véve az eddigi legjobb sisakom! Azt azért még hozzáteszem \'67-ben kezdtem a motorozást!

  • Octane
    2011-08-31 13:19:07
    Sisak
    Egy éve viselek egy Schubert C3-at, a korábbi motoros sisakom egy Shoi integrál, de van egy állvédős Lazer sisakom is, amit ernyőzéshez használok. A Schubert C3 gyakorlatilag fényévekre van mindegyiktől. Nagyon csendes, kényelmes, élmény vele közlekedni nagyobb tempónál is. Ne kerüljön rá sor, de gyárilag jár hozzá baleseti cseregarancia is. A LAZER sisakom Carbon-Dyneema anyagból készült és jelenleg tele van kisebb repedésekkel.

  • Egy motoros
    2011-08-24 13:06:35
    totálmajmok
    Ezé nem olvasom a totálbájkot, meg a totálgázt, mert ott ilyen hülyék kommentelnek, mint Pityu, Olav Bazmegoszki, meg a többi fikázó. Nagyon okos szájkaratésok, akik csak beszólni tudnak -azoknak akik tesznek is valamit- 4 kommenten keresztül, majd -jól megmondtam nekik- kifejezéssel visszatérnek a melóba/anya mellé/a netes helységből a pszchiátriai szobájukba. A tesztmotor.hu tesztelt, elmondta a véleményét. Szerintem jó a teszt, érdekes, elolvastam, elütöttem vele az időm és egy teszt erre jó. Felhívta a figyelmem, hogy mire figyeljek, ha ilyet-olyat akarok venni, úgyis én veszem meg, én döntök vagy jól, vagy k*kiul. Sharpot meg lehúzta a nemzetközi és hazai sajtó többször is, hogy nem jó. A fikázós srácoknak üzenem :Aki hülye az ne jöjjön ide, hanem a híg ürüléktalicska idétlen majmok közé menjen csóróbájkolni a totalcar és társai-ra. Me a ratbike, meg a híg ürülékrobesz, a menő és Lidlben veszek sisakot. Köszi a cikket olav ! Abban Olvastam egy tesztet és a csávó olyan cuccokat vett meg hogy ájuldoztam, hogy ez normális??? Még a nevét sem tudta. de sharp 4-es. Jó teszt ez. Punktum

  • Béci
    2011-08-21 22:08:36

    Sziasztok! Nekem volt Marushin sityakom 999 na az nagyon hangos volt (jól is szellőzött). Havernak Shubert c2 na az tényleg csendes de nem szellőzik szerintem olyan jól! Vettem egy Nolan N90 kicsit zajosabb a Shubertnél, tényleg recseg ropog. Viszont a bélés kivehető! Kimostam aztán legóztam mert a mosószer feloldotta a ragasztót és a szivacs atomjaira hullott benne. (30 fokon mostam kézi mosáson a gépben) tudom mostmár hogy nem lett volna szabad. (Érdekes a Marushin belsejét havonta mostam nem volt baja). A következő bukóm Shubert lesz vagy BMW. Ami nekem fontos egy bukónál az a bogárháló és a Nolanban van. Viszont ott a szellőzőkön nincs apró fém háló ezért a muslinca nagyságú rovarok simán berepülnek.

  • 2011-08-19 19:38:31

    Szerintem pont azok nem hoztak fel logikus érvet a SHARP ellen, akik fikázzák, valószínűleg azért, mert nem is ismerik. Közéjük tartozik Molnár Dénes is. Ez pedig nem kötekedés, sem gáncsoskodás, hanem tény, mert van olyan önhitt, hogy mindenféle szakmai tudás és tapasztalat nélkül ki meri mondani, hogy egy olyan teszt-protokoll, amit több tízezer valós baleset adatainak feldolgozásával létrehoztak és működtetnek, semmit sem ér, szemben az ő \"becsült biztonság\" című értékelésével. A SHARP például külön kategóriában vizsgálja a felnyitható sisakokat is (szemben az ECE-vel), konkrétan a zárszerkezetét is még pedig valószínűleg nem \"bukkanón áthajtással\", ahogy Molnár Dénes. Úgy hogy én jobban hiszek a SHARP-nak.

  • 2011-08-19 17:32:04
    re: brávó
    Az egy érv, hogy \"mert drágább\", vagy \"mert drágább anyagból készült\"??? A Nolan pl. csak műanyagból készít sisakokat. Ugyanabból az anyagból, amiből golyóálló szélvédőt is szoktak készíteni. A törésteszteken különben sem azt vizsgálják, hogy mekkora maximális ütést bír ki a sisak (egy bizonyos erő felett úgyis leszakad a fejed a nyakadról), hanem azt, hogy adott ütközés során a fej mekkorát lassul. A probléma ugyanis nem az, hogy széttörik a fejed, hanem az, hogy az agyad nekicsapódik belülről a koponyádnak, vérömleny keletkezik, stb. Csinálhatnának bármiből sisakot, nem a sisaknak kell egyben maradnia, hanem neked életben. A sharp tesztet nem az nyeri amelyik a legdrágább, legkeményebb, legszebb, vagy legnépszerűbb, hanem amelyik a legoptimálisabb védelmet nyújtja nem csak az ECE 22.05 szabvány szerint, hanem kisebb ill. nagyobb sebességnél.

  • 2011-08-19 16:05:14
    brávó
    Többé-kevésbé szerintem is irányadó a SHARP, nem véletlenül támogatják meg ölnek bele csomó pénzt de azér srácok! Egy 4csillagos olcsó termoplasztik (értsd műanyag) sisak nehogymár nagyobb védelmet adjon mint egy 3 csillagos karbon-kevlár 6szor anyiért! Ennyire ti sem lehettek birkák! Ez a baj ezzel az k*ki országgal... marha okos mindenki minden témában és van elég nyál a szájában hogy köpködje a másikat. LEgalább a tesztmotor fel tud hozni érveket h miért lehet fals a sharp rendszere, az okosok meg csak hajtják a magukét h k*ki az oldal

  • 2011-08-19 15:03:17
    eltűntünk
    Ja, nem tudtunk mit válaszolni cáfolhatatlan bizonyítékaidra. Egyértelműen felfedted ezt a sharp néven emlegetett nevetséges összeesküvést egy \"drágább nem lehet rosszabb\" típusú listával.

  • Molnár Dénes (DennyM)
    2011-08-19 14:25:12
    Re:
    [b]Decibel mérővel és hőlégfúvóval vizsgáltuk a sisakokat.[/b] A célnak megfelelt, pontosan látszott, hogy melyik sisak mennyire fütyül és mennyi zajt enged be. Egyébként [b]több típusnál kifejezetten felvétel után eleve érezhető volt a külső zajok tompítása [/b](pl. Schubert). Így tudtuk mérni, máshogy sajnos nem. Ahogy egy olvasónk már írta, \"azzal főzünk, amink van\". Persze belekötni mindenbe lehet. Érdekes, hogy akik eddig kitartottak a SHARP teszt mellett, azoknak hirtelen nem lett válaszuk arra, hogy az olcsó \"nevenincs\" sisakok hogy kaphatnak 4-5 csillagot az csúcskategóriás bukók meg 1-3-at. Talán azért, mert annak a néhány tesztnek meg lehet felelni, mint ahogy a semmit nem érő ilyen-olyan szabványoknak is. Láttunk sisakot az Auchan-ban is 9.000Ft-ért, amiben benne volt az e betű. Tesztelő kollégáink a Lidl-ben találkoztak 14.000 FT-ért 4 SHARP csillagos sisakot. A SHARP követői hordják egészséggel.

  • Dudó
    2011-08-19 13:59:32
    Köszönjük Pityu!
    Én személy szerint örülök, hogy Pityu eltűnt az éterben :whistle: B) Nem csípem az ilyen közösségromboló, negatív embereket :X Ráadásul a (többek között) hozzá intézett kérdéseimre se válaszolt... :0 De hasznos infókat, tanácsokat, tapasztalatokat továbbra is szívesen olvasok!!! :) [b]ui. Pityunak:[/b] [i](tudom, hogy vissza fogsz még nézni...)[/i] Próbálj meg kicsit pozitívabb, kedvesebb lenni, hidd el boldogabb ember leszel!

  • Pityu
    2011-08-19 13:35:18
    hangosság
    Persze a tesztmotor csapatának a zaj méréséhez sem kell semmiféle műszer, hiszen ránézésre, a pincében ülve is megmondják, mi hangos, és mi nem. Ez vicc. Ide többet nem írok, és ne is válaszoljatok, mert olvasni sem fogom.

  • Molnár Dénes (DennyM) - szerk.
    2011-08-19 13:01:03
    Hangosság
    Sziasztok! Elég sokan mást és mást értenek bukósisaknál a csendesség alatt. Két féle része van a dolognak. Az egyik a sisak úgymond hangszigetelésére vonatkozik, azaz hogy a külső zajok (főleg motorhang) mennyire tompítódnak le a fülig. Sportsisakoknál kevésbé, hiszen versenypályán mindenki olyan füldugót használ, ami éppen neki jó. Nekik hallani kell a saját és a többiek motorjainak a hangját. A túrásabb sisakoknál már igen is szempont, hogy jól szigeteljen a sisak. Ez főleg a sisak belső kialakításától függ, azon belül is a leglényegesebb rész az áll és a nyak körüli zártság. Minél szűkebb egy sisak bejárata, minél kisebb a rés a fej körül (és ebbe a bogárháló is sokat beleszámít), annál halkabb lesz egy bukósisak. Csak zárójelben, de ha rossz méretű sisak van a fejünkön, az nagyban befolyásolhatja a csendességet ezen a téren. A másik fontos része a csendességnek az aerodinamika. A jó sisak formája úgy van megtervezve, hogy a szellőzőkön, az ilyen-olyan íveken a menetszél ne súgjon, ne ciripeljen, stb. Azt azért tudni kell, hogy ez nagyban függ a motortól. Egy sportsisakot sportmotorhoz terveznek, egy túra sisakot nagy plexijű túramotorokhoz, de vannak naked motorokra való bukók is, hiszen az ilyen gépeknél egy az egyben szembe kapjuk a levegőt. Minden típusú motoron máshogy ér minket a menetszél, egy sisak képtelen mindegyikre felkészülni.

  • most_nem_fontos
    2011-08-19 12:24:17
    Füldugó
    Sziasztok! A hangos nem hangos kérdéshez. Nekem egy BMW Sys VI kupakom van. Nagyon halk, de néha még ezt is hangosnak találom. Ezért minden dzsekim zsebében van 1-1 pár füldugó, amit bármikor be tudok tenni. Javaslom, hogy próbáljátok ki! Nincs az a sisak, amiben ne esne jól a nagyobb csend! Üdv,

  • gaborab
    2011-08-19 10:21:07
    schi sakk
    Nekem egy Nolan N103-mom és egy Caberg Rhinom van de mind a kettő őrületesen hangos ugyanazon a motron. Ha a Nolan újonnan vettem volna biztos visszaviszem, kétszer annyiba került anno, mint a másik de csak egy picivel jobb (jobb felnyitható rész, 120-ig nem szedi le a fejed, jobb napellenző, kicsivel halkabb).

  • Dudó
    2011-08-18 12:32:38
    Lazer LZ6 -> ennyit a SHARP tesztről ... :(
    [b]Kedves DennyM és kedves kötekedő tesztmotor.hu olvasók![/b] Érdekes infó, hogy az [b]LZ6[/b] a \"királykategóriában\" szerepel a SHARP teszt szerint, ugyanis [b]a párom abban halt meg[/b] :( Persze nem csak a sisak tehetett róla, de tény, hogy nem védte meg a fejét :( Így bízzatok a SHARP-tesztben :(

  • saresz
    2011-08-18 12:29:40
    Labortesztek
    Sziasztok! Elolvastam a kommenteket. Nem kívánok mást hozzáfűzni, mint a köv. példát: a svédek a Volvo-nál direkt nem az EURONCAP tesztekre \"gyúrnak\", mert azok nem \"életszerűek\". Nem véletlenül kap már öt csillagot szinte bármelyik új autó. A Volvo-k is öt csillagosak, de messze biztonságosabbak a legtöbb konkurensüknél, mert saját tesztprogram szerint vizsgálják autóikat. Valós baleseteket szimulálnak és rengeteg autót törnek össze bábukkal a fedélzetükön.http://www.metacafe.com/watch/394573/volvo_crash_test_center/ Jó szórakozást, széles utat!

  • Molnár Dénes (DennyM) - szerk.
    2011-08-18 11:39:19
    A lista, hogy milyen sisakra bízhatjuk rá az életü
    Sziasztok! Nekünk természetesen mindegy, milyen sisakot húztok a fejetekre. Nem kétséges, a védelem a legfontosabb, így [b]vegyétek alapul nyugodtan a SHARP tesztet, és húzzátok az alábbi 4-5 csillagos \"világmárkás\" sisakokat a fejetekre[/b]: Arashi Viper (ár: 56 font) Duchinni D711 (ár: 59 font) RST Cobravent (ár: 70 font) V-Can V100F (ár: 59 font) Box BX1 (ár: 60 font) Lazer LZ6 (ár: 70 font) [b]És messziről kerüljétek el a 1-3 csillagos, a köztudatban jó sisaknak hitt dinnyehéjakat, mint például:[/b] Shoei Multitech (ár: 420 font) Shoei XR-1000 (ár: 295 font) Caberg V2X Carbon (ár: 225 font) Arai RX-7 Corsair (ár: 250 font) Arai Viper GT (ár: 350 font) Schubert R1 (ár: 320 font) Schubert C3(ár: 460 font) Scorpion EXO 900 Air (ár: 229 font) Suomy Extreme (ár: 400 font) Suomy Spec-1R (ár: 300 font) Szóval volt értelme a cikknek, mert legalább mindenki megtanulhatja, milyen sisakra merje rábízni a fejét, és melyikekre ne. Mert az angolok ugye nem hülyék, és a tesztjeik teljesen életszerűek, és biztosak! No, örülünk, hogy fény derült mindenre. Köszönjük minden olvasó nevében! Tesztmotor.hu

  • Dudó
    2011-08-18 11:30:20
    re: Olav Basoski, Névtelen, Pityu
    Csak azt nem értem, hogy ha szerintetek ennyire színvonaltalan a tesztmotor.hu, és csupa hozzá nem értő, tapasztalatlan \"IDIÓTA\" (hogy Névtelen szavaival éljek...) dolgozik náluk, akkor miért olvassátok az írásaikat??? Kötekedni, gáncsoskodni mindenki tud... Hajrá, csináljátok utánuk! Sőt, ha mögöttetek több tíz sisak, és több tízezer km motorozás van, akkor miért olvastok ilyen teszteket? Hibáznak ők is, hisz emberek. De az idiótázás helyett szerintem építő jellegű kritikával kellene illetni őket. Akkor talán a ti elvárásaitoknak is megfelelnének a cikkek és szívesen böngésznétek az oldalt.

  • Pityu
    2011-08-18 10:17:45
    sharp
    Hülyék ezek az angolok. Euro milliókat költenek olyan felesleges marhaságokra, mint egy laboratóriumban, méregdrága műszerekkel kivitelezett Sharp teszt, ahelyett, hogy megkérdeznék Molnár Dénest, hogy melyik sisak biztonságosabb! Kíváncsi lennék hány sisak, hány év és hány kilométer tapasztalat van emögött, hogy bátorkodsz ilyeneket írni.

  • 2011-08-18 09:57:30

    Tisztelt Tesztmotor! Te egyszerüen IDIÓTA VAGY. És szerintem fingod sincs a sisakokról, vagy csak rendkivul nagy cigit sodortál ami ráment az agyad helyén lévő k*kikupacra.

  • Olav Basoski
    2011-08-17 21:04:04
    Re: Tesztmotor.hu
    Ezt a SHARP tesztet nem hülye emberek találták ki, ez a véleményem. Mert ha végig olvasom másképp értelmezem a link alatt leírtakat. Kár lenne ezt tovább taglalni.

  • Tesztmotor.hu
    2011-08-17 20:20:17
    Re: Olav Basoski
    Kedves Olav Basoski! Örülünk, hogy van olyan olvasónk, aki helyettünk is ért a témához. Az viszont elszomorító, hogy a nagy márkák, mint a Schubert, az Arai, vagy akár a Shoei, nem értenek a bukósisak gyártáshoz. Legalább is a SHARP szerint. És micsoda világ, hogy a motorversenyzők sem a fejük épségére figyelnek, hanem arra, hogy melyik szponzor ad nagyobb pénzt nekik. Akkor is, ha cserébe csak 3 vagy 2 SHARP csillag védi őket. [url=http://sebessegoltara.blog.hu/2011/08/15/te_jo_eg_negycsillagos_a_sisakom]Egyébként a SHARP témáról szól egy jó cikk egy másik hazai motoros oldalnál, klikk ide.[/url] Az írásból kiderül, és a SHARP oldalán is megtekinthető, hogy egy 60 angol fontos, azaz elég olcsó sisak 4 csillagot kapott. Ez azt jelenti, hogy jobb az ARAI-nál, micsoda ár-érték arány! Mellesleg a cikk írója szerint ugyanezt tavaly meg lehetett venni 14.000 Ft-ért a Lidl-ben. Nem tudom, mi 4 SHARP csillag ellenére sem bíznánk rá a fejünket motorozás közben. Gördeszkázásnál talán. Az előbbi belinkelt cikkben az is benne van, hogy a német Motorrad tesztjében a Schubert C3 nyert. Elszomorító, hogy ők is kutyaütők a sisakok értékelése terén. Egyébként nem vagyunk Arai-buzik, nem azért húztuk le a SHARP-ot. Egyikünk sem hord ilyen márkát, igaz BenZsonak volt. Meg is védte a fejét: elől a sisak eltört, de neki kutya baja sem lett. 3 csillag ide vagy oda, bármikor felvennénk az Arai csúcsmodelljét, és bátran mernénk ajánlani akárkinek. Köszönjük a hozzászólást, nem baj ha több féle véleményt láthatnak az olvasók. Tesztmotor.hu

  • Olav Basoski
    2011-08-17 19:35:03
    Re: Tesztmotor.hu
    Tisztelt Tesztmotor.hu! \"jobb, mint a semmi\" alapon nem írunk szakmai teszteket, mert akkor előbb-utóbb olyan is elolvassa, aki jártas a szakmában. Nem beszélve arról, hogy megtévesztheted a vásárlókat. Azt hogy a SHARP semmire se jó, csak az ARAI-buzik mondják, mert tényleg csúnyán leszerepeltek a teszten. Ez azért van, mert az ARAI kisebb méretű héjakat használ, ergo vékonyabb az energiaelnyelő bélésük. De a versenyzők éppen ezért szeretik. Egyébként az, hogy a versenyzők milyen sisakot használnak, tisztán marketing kérdés, a gyárak fizetnek érte a versenyzőnek. Van aki a gyártmányfejlesztésre költi a lét, van aki a versenyzőkre. Azzal, hogy a SHARP-ot lehúzzátok, megint csak a hozzá nem értéseteket bizonyítjátok. Nézzetek utána, mit és hogyan vizsgál a SHARP és hogy mit nem néz az ECE, vagy a DOT (Wikipedia), mielőtt sommás véleményt írtok olyasmiről, amiről fogalmatok sincs. Addig pedig ez a cikk csak legfeljebb árubemutató, vagy szubjektív vélemény lehet, nem pedig teszt.

  • Tesztmotor.hu
    2011-08-17 17:47:54
    Re: papírkutya
    Papírkutya! Az Isten áldjon meg Téged, amiért ilyen jókat írsz! Mi ugyanezt próbáljuk súlykolni: az ilyen és hasonló tesztek támpontot, szempontrendszert adhatnak, esetleg rámutathatnak egy-két jó ár-értékű sisakra, de a legfontosabb az, hogy a megvásárolt bukósisak maximálisan illeszkedjen a tulajdonosa fejére. Ha ez nem teljesül, funkcióját veszti, nem fog tudni megvédeni, de legalább is nem olyan hatékonyan. Tehát -mint már sokszor írtuk- döntés előtt próbáljatok fel minél több sisakot, és azokból válasszátok ki a legjobban felszerelt, legkedvezőbb árú, várhatóan a legjobb védelmet biztosító sisakot, amelyikeknek a mérete tökéletes. Mire kell figyelni? - Hátul teljes erővel nyomjátok meg a sisakot, és akkor lesz jó a méret, ha elől a homlokotoknál még éppen befér a mutató ujjatok. Ha tágabb, akkor nem véd, a szűkebb, akkor nyomni fog, és elszoríthat ereket a fejünkön. - Tarkónál és hátul se nyomjon a sisak. Érezni kell, hogy tart, de annyi elég. - Az orrotok körül kell helynek lenni, nem jó ha a sisak bárhogy beleér. - Egyedül arcnál lehet szoros a sisak, sőt, ott kell is, hogy kezdetben extrémen szorítson. Ugyanis az arcpárna felveszi az arcunk formáját és idővel kényelmes lesz. Ha ezen a téren eleve komfortos választunk, akkor szép lassan bő lesz a bukó.

  • papirkutya
    2011-08-17 17:03:41
    méret a lényeg
    Sziasztok! A teszt szerintem korrekt, nyilván abból főztök, ami van. Egy \"hibát\" éreztem benne és innen a személyes példám. Nálam is szempont volt az ár, a minőség, a recsegés stb., de a bukónál nagyon számít a fejforma, fejméret. Nálam például a Schubert, ártól függetlenül, labdába se rúgott, mert nem volt jó a fejformámra – ez sajnos fix dolog. Nolan N90 van az asszonynak, de az se volt jó, nekem egyedül az N103 nem nyomta a homlokomat, államat. Szóval el kell, hogy keserítsem a most vásárolni indulókat, hogy nem biztos, hogy a legjobb ár-érték arányú bukót fogják megvenni. Azt vegyék, ami eleget tesz a fentieknek, de nem nyomja szét a fejüket, nem lötyög stb. A korábbi kommentelőknek: - N103 nagyon jó! Lehet az ismert osztrák boltokban is akciósan venni szezonon kívül (év végén / év elején), én Olaszországban vettem, olcsóbban mint a Givi fenti ára - akinek jó a fejére annak ajánlom - vásárlás előtt több emberrel beszéltem, akinek volt nyitható sisakja (bármilyen típus) és a zárt sisakokhoz képest, bárki bármit mond, mindegyik hangosabb, senkinek se legyen ilyen várakozása - autópályán én is füldugózok. De ha egyszer lehajtok róla… Széles utat! papirkutya

  • Zuzu
    2011-08-17 17:00:50

    Dénes, köszi a választ, tényleg kár, h nem engedték \"valóban\" kipróbálni őket. Olav, a részrehajlást miben érezted? Csak kiváncsiságból kérdezem, nem ellenkezni akarok. :) A sharp teszt OK, én a cikkel párhuzamosan néztem azt is, de én pl nem találtam meg náluk az itt tesztelt sisakok mindegyikét. Egyébként a csillagok helyett sokkal inkább érdekes az az adat, hogy az állrész az ütközések hány százalékában maradt csukva.

  • Tesztmotor.hu
    2011-08-17 16:53:49
    Re: Olav Basoski
    Szia! Mint írtuk, nincs lehetőségünk menet közben kipróbálni. Egyébként a sisak védelmi eszköz, ergó mindegyikre dobjunk 3 méterről egy téglát, hogy kiderüljön mi történik a héjszerkezettel és az EPS réteggel? Mi úgy gondoljuk, hogy a semminél egy ilyen teszt is jobb. Írtuk a cikkben is, hogy mivel van mögöttünk jó néhány sisak, és elég sok évnyi tapasztalat ezen a téren, felmerjük vállalni a véleményünket. 1. Hiába van sok állása egy plexinek, ha az elsőnél rögtön a látóterünkben van a plexi alja. Egyébként valóban elég két állás: egy, ami csak résnyire hagyja nyitva a plexit, hogy a kinti levegővel páramentesíthessük a sisakot vagy a kánikulában kapjunk levegőt, a másik pedig a teljesen felhajtott állapot. A kettő között ki szokta megállítani??? Csak mert onnantól kezdve a plexi a kilátást zavarja. A legtöbb sisaknál az első állásnak éppen ezért semmi értelme, mert nem résnyire, hanem rögtön két centi magasra nyitja a plexit, és az már zavaró. Az LS2-nél ezzel nem volt gond. 2. A \"bélés jó\" megállapítás az anyagára vonatkozott. Az \"esetenként nyomhat\" pedig azt jelenti, hogy csak egyikünknek volt baja a fülével, a többinek nem. Mindenkinek más a feje, azért mert egy valakinek nem volt jó, még nem kell lehúzni a sisakot. Ezért mondjuk nektek, hogy több féle márkát és típust kell próbálni, és megtalálni azt, ami a ti fejformátokra jó. És ezért nem írjuk mindegyik sisakhoz, hogy nyom homloknál, vagy laza arcnál, mert az sem igaz mindenkinél. 3. A SHARP teszt semmire se jó, sajnos. Olcsó sisakokat képesek 4-5 csillaggal illetni, egy ARAI csúcsmodellt, amiben nem kevés világbajnok versenyző motorozik, meg 3 csillagoznak. Kitaláltak egy szempontrendszert, ami igazából egyáltalán nem tükrözi a védelmet. Akkor már inkább az a fontos, hogy van-e amerikai és japán szabványa is, mert az sokkal szigorúbb az európainál. Egyébként néztük a SHARP-ot is, de inkább annak néztünk utána, hogy milyen anyagból, milyen technikával készült az adott sisak. Szerinted egy Schubert, amit 4-5 éve fejlesztenek, tesztelnek, kevésbé védi a fejed, mint egy LS2? Egyébként nem is hagyatkozhatunk a SHARP-ra, már csak azért sem, mert rengeteg sisak nincs benne. A becsült védelem azért becsült, mert nem tudjuk kipróbálni mennyire védenek, viszont a sisakoknál ez a legfontosabb. Igen, ebből a szempontból vérzik a teszt, de ismételjük: szerintünk jobb, mint a semmi.

  • Olav Basoski
    2011-08-17 15:29:17
    Teszt?
    Sziasztok! Van egy tippem a következő összehasonlítós tesztre. Vizsgáljátok meg a 5-6 különböző recept szerint elkészített csokitortát úgy, hogy nem esztek belőle. Belenyomhatjátok az ujjatokat, lesöpörhetitek a csokireszeléket, tapogathatjátok a tetején a marcipánfigurákat, de nem kóstoljátok meg. A végén osztályozzátok, hogy melyik miért volt a legfinomabb. Ennek tükrében: 1. LS2-nél dicséritek, hogy a pleximechanikának csak két végállása van, és nem értitek, miért kéne több. Szerintem azért, hogy városban jobban szellőzzön, vagy esőben ne párásodjon. Ha az LS2-nél ez a lehetőség nincs meg, az súlyos hiányosság, nem előny! Vagy talán ez lenne az a komoly know-how és fejlesztés, amiről a bevezetőben írtok? 2. Még mindig LS2, a bélés: nincs nagy baj vele, azt leszámítva, hogy fülnél nincs elég hely és esetenként zavaróan nyomhat. Ha egy sisaknál nincsen fülhely, akkor az alapvető hiba, egy órai motorozás után már elviselhetetlenül fájdalmas, nálam sisakvásárlásnál kizáró ok. 3. Az értékelésnél mit jelent az, hogy becsült védelem? Miért kell becsülni? Ha már mérni nem tudjátok, ott van a SHARP teszt, minden sisak töréstesztje korrektül kiértékelve. Náluk egyébként a Ti általatok 9 pontosra becsült biztonságú, tesztgyőztesnek kikiáltott Schubert C3 csak 3 csillagot ért el, aminek a Totalbike is hangot adott: http://sebessegoltara.blog.hu/2011/08/15/te_jo_eg_negycsillagos_a_sisakom#more3153833t. Mindent egybevetve a teszt egyáltalán nem korrekt, inkább süt belőle a részrehajlás és a hozzá nem értés.

  • Molnár Dénes (DennyM) - szerk.
    2011-08-17 14:28:38
    Re:
    Sziasztok! Azt teszteltük, amit kaptunk. Mindenki, minden típussal megkerestünk. Volt kereskedő, akit egyáltalán nem érdekelt a dolog, volt aki még csak válaszolni sem volt képes. Nolan-ből az N90-et kaptuk, valóban jó lett volna a 103-as is. A Givi és a Kappa sisak alapjában véve nem lenne rossz, de a többi mellett hiányérzetünk volt mind minőségben, mind szolgáltatásokban. Az extra alatt valami különlegességet, valami pluszt jelentő fejlesztést értünk. A kötelezőre próbáltak menni a mérnökök, ami nem baj, ha tökéletes lenne minden. Az áruk egyébként önmagában nem rossz, egy felnyitható sisak ennyibe kerül, ezért írtunk végül pluszt az ár mellé. Viszont ha mellé tesszük az LS2-t, vagy a Nolan-t, akkor nem érezzük arányban az árakat. Az LS2-nél jó a plexi, a pontatlan szót elírtuk. Többen írtuk egyszerre az észrevételek, kicsit összecsúszhattak a dolgok. Elnézést. Olcsóbb sisakoknál előfordulhat, hogy bukkanónál lebukik az állrész. A 7 tesztelt sisaknál ezt is néztük, de szerencsére mindegyik vette az akadályt. Sajnos egy sisaktesztnél ennél többet nem tudunk kihozni a dologból. Rengeteg idő lenne mindegyiket élesben is kipróbálni, ráadásul a forgalmazók sem engedik. Inkább az utóbbi a gond, mi úgy is motorozunk, lenne alkalom próbálgatni.

  • Misi
    2011-08-17 13:04:04
    N103
    Schubert Concept után vettem egy Nolan N103-at. A Conceptben zavart, hogy nem volt kivehető-mosható a bélés. Egyik sem kápráztatott el a beígért csendességgel, sőt! Nagyon jó időben jött a teszt, de sajnálom hogy az N103-as nem szerepel benne, érdekelt volna a véleményetek. Üdv.

  • Attis
    2011-08-17 13:04:00
    Észrevételeim a teszthez
    1., Egy éve vettem a [u]Givi Modular[/u] sisakját. Előtte egy Nolan N102-est használtam. Semmiképpen nem középszerű, a Nolan-nel összahasonlítva is megállja a helyét, jó minőségű sisak. A napszemüveg nyitójának szerintem az az értelme, hogy ne lehessen csak 1 vagy 0-ás állásban, nekem tetszik. Nem értem ezeket a mondatokat sem: \"különlegesebb mutatványuk sincs\"??? Mit csináljon?! \"akkor nem fogjuk utálni\"??? Plussznak írjátok azt az árat, amit előtte egy mondattal egy tizessel sokaltok???!!! Nektek valamiért nem tetszett. De! Amiért én nem ajánlom: HANGOS!!! De nagyon. Túrázáshoz csak füldugóval, városban elmegy. 2., Az LS2-es tesztjénél:\". Sőt, a pleximechanikája használhatóságra egyenesen neki a legjobb a csapatban. \" utána: \"- Pontatlan pleximechanika\" ha pontatlan, akkor a használhatósága is nulla, nam?!

  • Kornel72
    2011-08-17 10:49:36
    Felnyitható
    Kíváncsi lettem volna a [u]Shoei Multitec[/u]- re is. Én már négy éve ezt használom, nekem eddig nagyon bevált. Jövőre csereérett lesz, de a teszt alapján sem vagyok meggyőződve arról, hogy mit vegyek helyette. Lehet, hogy Shoei-t? :0

  • Zuzu
    2011-08-17 10:49:20

    Hasznosak az ilyen összehasonlitósok, köszi érte, bár néhány dolgot hiányoltam. Kár, hogy menet közben nem teszteltétek őket, érdekes lenne tudni, melyik mennyire zajos, hogy viselkednek a menetszél ellen. Olcsóbb sisakoknál előfordul, hogy könnyebben lecsapódik az állrésze, ezekkel mi a helyzet? Ha a nyitott bukóknak van létjogosultsága, akkor felnyitott állrésszel is lehet gurulni. Ne kövezzetek meg, zárt állapotában szoktam motorozni, de ha csak átgurulok mondjuk 20 métert, nem csukom le, és nem feltétlenül akarom az \"automata lecsukó üzemmódot\" minden bukkanón. :) Személyes vélemény, de nekem a Nolan N103 egy kategóriával jobbnak tűnik, mint az N90, és nem sokkal drágább. Jobb tapintású, nem \"recsegős\" belső, finomabban működő mechanika, alapvetően jobb minőségérzet.



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX

213.181.192.30