Tovább a tesztmotorra.

Írta: Benkő Zsolt 2009-02-08 19:31:12
A leggyorsabb városi kényelem
Hirdetés
A leggyorsabb városi kényelem

Tavaly tavasszal került hozzánk a legnagyobb SH, de mivel most találtam meg a róla készült képeket, ezért csak most készült el a cikk róla. Szokták mondani, hogy jobb későn, mint soha… :). Tényleg jobb későn, mert ez az SH megérdemli, hogy ne maradjon ki a tesztek közül. Következzen hát a Honda SH300 tesztje.

Külső: 3 pont

Elsőre nem tetszik. Főleg ebben a bordó színben nem. Aztán ráülök és kimotorozok vele a napra, hogy jobban szemügyre vehessem. A forma még mindig nem az igazi, viszont a szín gyönyörűen el kezd csillogni a napon. Ez már rendben van és a modellünk is szépít rajta. A külalakját viszont nem a hosszú túrákra tervezett maxirobogóktól örökölte, hanem egy városi fürge kis cirkálót próbáltak ezzel az SH szériával piacra dobni.

Az alacsonyra helyezett lábtartó miatt sajnos a tankot az ülés alá kellett rejteni, ami miatt a csomagtér csak egy nagyobb női táska befogadására alkalmas. Zárt bukósisakot és egy bevásárlás eredményét már nem tudjuk benne elhelyezni.

Van viszont csomagrögzítő kampó a lábtérnél, aminek a magasságát tíz centivel alacsonyabbra rakták, mint kellett volna. Egy bevásárló szatyor tartalma össze-vissza gurul a lábunk mellett, ahelyett, hogy szépen lógna és himbálózna a szatyorban, mint Pom-Pom a faágon, amíg kis barátnőjére, Picurra várt a suli előtt.

Az Olaszországban készülő robogó nem véletlenül ott készül, hiszen ez az egyik legnagyobb robogós piac Európában. Ennek megfelelően számtalan ilyen SH közlekedik a déli országban, amit rólunk sajnos nem mondhatunk el. A Honda Hungary mindössze 17 darabot adott el belőle. Lehet, hogy az árának köszönhető, mert 1.3 millió forint ebben a verzióban, ami nem olcsó ebben a kategóriában, főleg úgy nem, hogy ez egy városi közlekedési eszköz, aminek a 125-ös is megfelel jó 400.000 magyar forinttal olcsóbban.

A műszerfal sincs halálra bonyolítva, pedig elkelne néhány kis szemet gyönyörködtető apróság ide is, de van egy tárolórekeszünk, a baloldali kormányszarv alatt, amiben szivargyújtó csatlakozót is találunk. Ez inkább kulcs és irattároló, mert kemény műanyag felülettű, ami karcolja a drága telefonokat. Mivel nem zárható, ezért érdemes belőle mindig kipakolni!

Motor/Váltó: 5 pont

Azt hiszem, hogy megérdemli a maximális pontszámot, amit ki szoktunk osztani a tesztekben. Az erőforrás ihlette a fotózási helyszínt. A kakucsi versenypályára vittük az SH 300-at. Az erőforrás nagyon vehemensen gyorsítja a robogót, a röpsúlyos váltó is teszi a dolgát sok ezer kilométeren keresztül észrevétlenül. A 300-as jelző egy 279 köbcentis befecskendezős 4 ütemű 27! lóerős egyhengeres motort foglal magába, aminek a fogyasztása 3-4 liter között tartható.

 
Dénes véleménye az SH-ról

Sokáig nem szerettem a robogókat. Én imádok váltani, imádok játszani a fordulattal, szeretek motoros pozícióban vezetni. Viszont én is szeretem a kényelmet és a praktikusságot, például sokszor nagyon tudom díjazni, ha nem a hátizsákomba, hanem a csomagtérbe tudok pakolni. Hiába, ezekből a szempontokból egyértelműen a robogók a nyerőek és idővel kezdtem megbékélni a kategóriával. Ebben többek közt az SH300-nak is része volt, ami kétszer is volt nálam és összesen biztos levezettem vele 1.000 km-t.

Nem véletlen, hogy a robogók első számú hazájában, Olaszországban olyan népszerűek az SH-k. És az sem véletlen, hogy a Honda robogó formája ennyire európai stílusú. De az eladásokhoz nem elég a dizájn, a használati érték sokkal fontosabb. Az SH300 nem vall szégyent menet közben sem, sőt, nekem az egyik kedvencem lett. Nagyon jól használható az erőforrás, városban egyenesen szenzációs. Hosszabb távon már kell hozzá egy kicsi türelem, de nem is az a baj, hanem a két kerekű urbánus méretei. Dugóban áldom a tervezők kezét, amiért ilyen kompakt, de túrázáshoz tudnék jobbat is választani. A váz és a futómű egyébként bírja a feszített tempót és a fékek is felnőttek a feladathoz. Nagyon egyben van az SH, amolyan szokásosan Hondásan egyben. Nem tudok mesélni a kiemelkedő tulajdonságairól, mert nincsenek, de minden a helyén van és minden annyira, amennyire kell. Ezért is fogott meg az SH300 és vált talán a legkedvencebb városi robogómmá.

Fék: 5 pont

Vajon a Honda hogy tudja megoldani az ABS-es motorjait úgy, hogy normálisan működjön? Ezen is a dupla tárcsafékes (elöl-hátul 1 féktárcsa) kombinált NISSIN ABS-es fékrendszer működik hihetetlenül jó hatékonysággal, aminek a működéséről itt láthattok egy filmet:

A Honda SH300 blokkolás gátlója
&

Ez még nem a legújabb C-ABS, ami a sportmotorokon jelent meg idén, de ez is nagyon jól lassítja a robogót, és nem kell attól tartani egy rutintalan vezetőnek sem, hogy csúszós úton a megcsúszó elsőkerék miatt el kellene esnie. Viszont 120.000 Ft-tal többe kerül az alap verziónál. Én a múlt héten történt baleset miatt és egyébként is mindenkinek javasolnám ezt a biztonságosabbat!

Váz/Futómű/Kezelhetőség: 4 pont

A hagyományos első teleszkópra és a dupla hátsó rugóstagra támaszkodó vázat csak nagy tempónál lehetett kihozni a sodrából. Ez abban mutatkozott meg, hogy 120 felett elkezdett kígyózni a motor, amit még erősebb kormányfogásra sem hagyott abba. Addig viszont azt csinálunk vele, amit csak akarunk. Könnyen döntögethető a nagy megtankolva 180 kilós önsúly ellenére, az alacsonyra helyezett súlypontjának köszönhetően még kezesnek is nevezhető.

Utascipelés: 5 pont

A viszonylag hosszú ülésen kényelmesen elfér két személy, az utas lábtartója egy ötletesen kihajtható cápauszonyra emlékeztető alkalmatosság, aminek az elhelyezése mondhatni: ideális.

Összegzés:

Mindent összevetve, ez egy jó közlekedési eszköz városban és azon kívül is. Rövidebb túrákra (150-200 km) is alkalmas, de sok holmit nem tudunk magunkkal vinni, ezért ajánlatos egy dobozt belealkudni a nem túl olcsó vételárba, amiért viszont egy kis szervizigényű megbízható motorkerékpárt kapunk.

Előny / hátrány
  • Nagyon erős motor
  • Jó dönthetőség, manőverezhetőség
  • Kényelmes hosszabb túrákon is
  • Alacsony súlypont
  • Kicsi csomagtartó
  • Nagy súly
Műszaki adatok:
Blokk
típus: folyadékhűtéses, 4 szelepes, felül vezérelt, 1 hengeres
hengerűrtartalom: 279,1 cm3
Furat x löket: 72 x 68,5 mm
Kompresszió: 10,5 : 1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Megadott teljesítmény: 20 kW (27 LE) /8.250 1/min
Megadott nyomaték: 26 Nm /6.000 1/min
Váz, futómű és fék
Váz: 3 részes alumínium
Első futómű: 35mm-es teleszkópvilla, 102 mm rugóút
Hátsó futómű: két rugóstag, 95 mm rugóút
Első fék: 256 mm-es tárcsa, 3 dugattyús féknyereg, kombinált ABS-szel
Hátsó fék: 256 mm-es tárcsa, 1 dugattyús féknyereg, kombinált ABS-szel
Hajtás
Váltó: Fokozatmentes CVT
Kuplung: Automata
Mért adatok
Teljesítmény: nincs adat
Nyomaték: nincs adat
Gyorsulás: nincs adat
Lassulás: nincs adat
Menetkész tömeg: nincs adat
Fogyasztás: nincs adat
Elméleti hatótávolság: nincs adat
Bruttó ár (2009.02.08.)
Alap felszereltség (dobozzal) 1.013.000 Ft
ABS-szel 1.133.000 Ft
regisztrációs adó 135.000 Ft

További HONDA cikkeink 
Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!



 

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés

Hozzászólások

  • Ricsi
    2011-06-06 17:34:12

    Csaj mond véleményt motorról:( rögtön a színnel kezdi:)



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX
  • Ezzel vedd be Pestet: Yamaha Tricity teszt

    Akár autóból, akár hagyományos motorról vagy robogóról átülve, érdekes és megfontolandó alternatíva a Yamaha háromkerekű újdonsága (videóval)

  • 11 rendőrautó üldözte a robogóst

    A nagyon lassú hajszát egy férfi váltotta ki, aki egy kalapáccsal fenyegette meg édesanyját Norton Shores-ban.

  • Jön a V4-es Honda sportmotor

    A Honda is beszáll a buliba: a Kawasaki Ninja H2-höz és az új Yamaha R1-eshez hasonló, eszement teljesítményre és felszereltségre számíthatunk...

  • Két új BMW lesz Milánóban

    A három kölni újdonság után két új, 2015-ös bajor modellt lepleznek le Milánóban - köztük az S1000 túraendurós változatát?

  • Wicca Superbike vb dobogóra állna

    Persze - egyelőre - csak áttételesen, a Losail Ázsiai Bajnokság második fordulóján. Kis Viki kettős győzelemmel tenné le névjegyét a katari WSBK betétfutamán

DennyM adomány