Tovább a tesztmotorra.

Írta: Benkő Zsolt 2017-01-14 00:00:01

Nem is tudom, hogy mennyire van létjogosultsága ennek a kérdésnek, de amit tegnap láttam, az megihletett

Hirdetés
Dunakeszin jártam a Piaggio importőrénél pénteken reggel. 10 órakor indultam el befelé a városba a MotoPartsShop üzletébe. Nem akartam hinni a szememnek amikor a szakadó hóesésben ezen a viszonylag rövid távon 4 motoros társunkat is láttam elsuhanni a latyakban...
Egy biztos, hogy ilyenkor csak az motorozik akinek muszáj, vagy kedvtelésből off-roadozik. Lássuk be a motorozást azért szeretjük mert élvezetet ad, megszínesíti a hétköznapokat és ha csak közlekedési eszközként tekintünk rá, akkor pedig lerövidíti az utazással töltött időt a közösségi közlekedéssel és az autózással szemben.
Na ma amit láttam ott nem ez történt. Kötelességüket teljesítő mindennapi hősökkel találkoztam, akik lehet hogy épp neked szállítottak valami ebédet, vagy iratot.
Nagyon becsüljük meg őket és vigyázzunk rájuk az utakon!


Ha pedig nektek is muszáj lenne nyeregbe pattanni, akkor ezekre a dolgokra kell nagyon odafigyelni mielőtt elindulsz!

Ha száraz az út, akkor nyilván sokkal jobb a helyzet, de ilyenkor is oda kell figyelni a réteges öltözködésre. Legjobb ha technikai aláöltözőkbe csomagolod magad mielőtt felveszed a szél és vízálló ha lehet láthatósági színben pompázó protektoros felszerelésed, ami ugye a lehető leggondosabban kiválasztott motoros cucc. Mire gondolok? Arra, hogy a protektorok mind a helyükön legyenek, ne tudjanak elfordulni és ne is nyomjanak mert az zavar a vezetésben. Természetesen mindig télen-nyáron az alapfelszerelés része legyen a gerincvédő ami nem árt ha jól szellőzik, hogy ne izzadj bele. Az elég undi... és meg is fázhatsz hamar ha leveszed a hátadról valahol miután megálltál. Ha jól kiszellőzik a motoros kabát, akkor nem kell attól sem félned, hogy oroszlán szagú lesz a cuccod. Az alap felszerelés része nedves úton még egy csizmavédő is ha nem vízálló a csizmád. Bár én még nem láttam olyan motoroscsizmát amiben nem fázott volna a lábam akárhány vastag zoknival is. Egyedül ez a motoros szános csizma tudta eddig megvédeni a lábam a kihüléstől, de ez váltós motorokon nem annyira használható, mert nagyon vastag és csak akkor fér a váltókar alá ha be van állítva rendesen.
Egy szélálló maszk is jól jön ilyenkor mielőtt felveszed a tutira nem párásodó bukósisakod. Legjobb a pinlock erre a célra, de ha muszáj, van olyan bukósisak, amire fel lehet rakni fűthető plexit. Ezeket motorosszánokhoz fejlesztették, de nagyon jól működnek a napi közlekedésben is.


A motorkerékpár pedig mindig legyen 100%-os állapotban! Legfontosabb a gumi állapota és minősége ilyenkor. Nagyon jó Michelin Winter City Grip gumikat lehet már kapni, csak sajnos nem minden méretben. A Heidenau K66 is megteszi, ha nincs City Grip a motorod méretében, de sokkal jobb a Michelin a profilja miatt! Ha tudsz választani, akkor ne az ár legyen a döntő szempont! Az életed múlhat rajta.
Ha van ABS a gépen az ilyenkor mindig legyen bekapcsolva!
És ha minden felszerelésed és a motor is rendben, akkor kell a szoftwert rendbe rakni a fejedben. Nincs száguldás, mindig hatalmas fékútra készülj, amihez hatalmas követési távolságot is kell tartani. Ha lehet mindig a hátsó fékkel kezdj lassítani, ha egy kicsit összeült az eleje, a futómű geometriája és az első gumi jobban megbocsátja az első fék használatát is. Ha egyből gyorsítás után rámarsz az első fékre, amikor az első gumi még nincs "kilapulva" rendesen, azaz a motor súlyeloszlása még nem ideális, akkor könnyen kifordulhat kormány a kezedből amikor az első gumi elveszíti a tapadását.

Tehát összegezve a legfontosabb szempontokat:

- Páramentesítés, hogy jól láss mindent
- Téli gumi, hogy legjobb legyen a tapadás
- Védőfelszerelés, protektorok mindenhová
- Szélálló vagy fűtött ruha, hogy ne fázz
- Biztosítás, ha bekövetkezik a nem várt esemény ne állj segítség nélkül


Igen biztosítás mert ha fel vagy készülve mindenre, akkor is történhet bármi. Más is hibázhat amitől Te kerülsz rossz helyzetbe. Erre való a Protektor Motorosbiztosítás. Ha kiesel pár hónapra a munkából ez igen nagy segítség, én ezt úgy belekalkulálom mindig magamnak, mint a motor kötelező biztosítását, hiszen én is vagyok legalább annyira fontos mint a motorom és bármilyen baleset esetén lehet rá számítani. Köthető utasokra is!



Hirdetés

Hozzászólások

  • gg
    2017-01-14 22:12:10
    Aszondja: "közösségi közlekedés".....agyatokra ment már a fas.buk.

  • zoohayabusa
    2017-01-14 14:19:18
    -Rétegesen öltöztem,rá az esö szélvédö overál
    jöhetett latyak sár rádcsapodhatott más autóktól semmi gubanc,lerázod letörlöd
    -Sisak alá kötelezö a maszk,jó hosszan be érjen a nyak résznél ,még sállat is tekertem,,
    -plexi mindig nyitva volt kis résnyire ez vált be a legjobban
    -motor,gumim jobb kapaszkodo mintázatú volt de nem téli vegyes,,
    mikor ho volt jég,rendszeresen engedtem a levegö nyomásból 2.8-akár 1.8 ig le,,majd ha száraz volt az ut vissza keményitettem,,az elsö méterkeben mindig ovatosabban gördültem majd mikor melegedett a gumi bátrabban lehetett gördülni,,sokszor gözölgött a gumi az a jó!!
    hátsóféket tapostam mindig,az eljét szinte ugy( állitottam bovdenes volt) hogy ha teljesen elmarom akkor blokkolt,,igy jobban tudtam adagolni a féket,,,
    !!!!!!!!sokszor ha kellett a hátsófék és a lábam talpalasa az uton vissza pattintottam egybe, rá a kuplung ,,és igy felszabadult mindkét lábam és tudtam adagoloni két kézzel a féket,,eközben mindvégig talpaltam !!!!
    ez egy roppant nagy trükk,,,



Kép csatolása Videó csatolása
Ajánlott cikkekX

213.181.192.30